۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۸۷۳۱
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران:

سیره عملی حضرت زهرا بهترین شاخص برای اندازه گیری سبک زندگی است

سیره عملی حضرت زهرا بهترین شاخص برای اندازه گیری سبک زندگی است
ظهیری گفت: بهترین شاخص برای اندازه گیری سبک زندگی، سیره عملی حضرت زهرای مرضیه (س) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، عصر امروز در نشست مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) و تبریک این ایام، گفت: وجود حضرت زهرا (س) در آیات مختلف قرآن به خوبی معرفی شده تا آنجا که در قرآن حضرت زهرای مرضیه خیر کثیری است که همه هستی از وجود ایشان شکل گرفته است.

وی با بیان این که معرفی حضرت زهرا (س) از سوی خالق با سایر معرفی‌ها بسیار تفاوت دارد، افزود: این نشان از جایگاه رفیع دردانه هستی دارد؛ بزرگی و عظمت حضرت زهرای مرضیه با هیچ مقام دیگری قابل مقایسه نیست.

ظهیری با اشاره به این که برای محاسبه کردن هر چیزی نیازمند شاخص هستیم، اظهار کرد: بهترین شاخص برای اندازه گیری سبک زندگی، سیره عملی حضرت زهرای مرضیه (س) است.

وی شناسایی سبک زندگی حضرت زهرا (س) و معرفی آن به عموم مردم جامعه را مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه برشمرد و ابراز کرد: به یقین حضرت زهرا (س) در بعد همسری، مادری و دختری بهترین الگو برای بانوان کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که حضرت زهرا (س) به معنای واقعی کلمه اهل مدیریت امور در همه زمینه‌ها بود، گفت: اگر می‌خواهیم سیره را به سبک تبدیل کنیم، باید راهکار‌ها را بشناسیم؛ بخش عمده زندگی حضرت زهرا (س) در تسلیم مولا بودن خلاصه می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان این که مهمترین رسالت امروز حوزه‌های علمیه انتقال معارف فاطمی به متن جامعه با زبانی ساده است، خاطرنشان کرد: ساده سازی علوم یکی از نیاز‌های امروز حوزه‌های علمیه در امور دینی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ظهیری با تأکید بر این که مسائل مربوط به زنان سنگین‌ترین پاشنه آشیل دشمن در شرایط کنونی است، ابراز کرد: دشمن به دنبال آن است که از مسائل مربوط به زنان برای نابود کردن بنیان خانواده‌ها استفاده کند و این یک خطر جدی است.

وی با ابراز تأسف از محتوای برخی از فیلم‌های جشنواره فجر امسال تصریح کرد: متأسفانه امسال در جشنواره فیلم فجر، برخی‌ها مادر بودن را تحت الشعاع قرار دادند و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به دست‌های پنهان دشمن برای فروپاشی بنیان خانواده‌های ایرانی تصریح کرد: دشمن سنگر‌های ما را نشانه رفته است؛ باید حوزه‌های علمیه با همه توان وارد میدان نبرد شوند و از ماهیت زن ایرانی دفاع کنند که این کار آسانی نیست./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات