۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۳۹۰
از اسفندماه؛

طرح مهر درخشان در کاروان‌های اعزامی خوزستان به مشهد اجرایی می‌شود

طرح مهر درخشان در کاروان‌های اعزامی خوزستان به مشهد اجرایی می‌شود
حجت الاسلام پشم فروش از اجرای طرح مهر درخشان در کاروان‌های زائر اولی‌ها از سوی آستان قدس رضوی خبر داد.
حجت الاسلام محمد پشم فروش، مسؤول کانون تخصصی تبلیغ دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری طرح مهر درخشان خبر داد و گفت: طرح مهر درخشان آستان قدس رضوی در یک سال اخیر، زائر اولی‌ها را مورد توجه قرار داده که آن‌ها را در قالب کارون‌های ۴۰ تا ۵۰ نفره به مشهدمقدس اعزام کرده است.

مسؤول کانون تخصصی تبلیغ دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان اظهار داشت: قرار بر آن شد که از اسفندماه به همراه هر کاروان یک مبلغ اعزام شود تا در ۴ زمینه یار و یاور زائران باشد.

حجت الاسلام پشم فروش بیان داشت: برگزاری جلسات توجیهی پیش از سفر و در سفر، اقامه نمازجماعت، بیان آداب زیارت، شرح فضایل امام هشتم، راهنمایی زائران برای حضور در حرم، برگزاری مراسمات افتتاحیه و اختتامیه سفر، برگزاری مراسمات مذهبی، حرم شناسی و آشنایی زائران با حرم و فعالیت‌های آستان قدس رضوی اهم فعالیت‌های روحانی اعزامی با کاروان‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در طول سال ۵۰ کاروان از استان خوزستان عازم مشهد می‌شوند، خاطرنشان کرد: در اسفندماه تاکنون دو روحانی اعزام شدند البته روحانیان شرکت کننده در طرح مهر درخشان آموزش‌های بالاتری را باید طی کنند و قطعا برای سال آینده دوره‌های آموزشی ویژه‌ای ترتیب دادیم.

مسؤول کانون تخصصی تبلیغ دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی خوزستان تصریح کرد: تلاش کردیم تا با هر کاروان، روحانی همزبان با زوار اعزام کنیم ضمن اینکه روحانیان درس خارج نیز در چنین طرحی شرکت کردند.

حجت الاسلام پشم فروش با بیان اینکه مدت اقامت ۳ روز است، بیان داشت: هزینه ایاب و ذهاب از سوی خیران استان تأمین می‌شود و محل اسکان و پذیرایی از سوی دفتر آستان قدس رضوی است ضمن اینکه مدیر و روحانی کاروان به صورت خادمیاری همراه می‌شوند.

وی گفت: حضور مبلغ و مبلغه بستگی به نوع جنسیت زائران دارد به این معنا که اگر اکثر زائران کاروان خانم باشند از مبلغه استفاده می‌شود و در غیر این صورت از مبلغ بهره خواهیم برد.

حجت الاسلام پشم فروش در پایان اظهار داشت: روحانیون علاقه‌مند برای ثبت نام، نام و نام خانوادگی، نام مدرسه علمیه، نام شهر و میزان تسلط به زبان عربی و گویش بختیاری را به شماره ۰۹۱۶۳۰۱۲۴۹۱ ارسال کنند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات