۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۰۹۲۱
جمشیدی:

قوام انقلاب به پشتوانه مردمی است + فیلم

قوام انقلاب به پشتوانه مردمی است + فیلم
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: قوام انقلاب اسلامی مرهون اجتماع است، مردم پایه ریز آن بوده اند و از دل مردم این انقلاب برخاسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر جمشیدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عصر امروز طی برنامه هم اندیشی «گام دوم انقلاب از نظر تا عمل» که به همت موسسه فرهنگی شناخت رهبری در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری در بند پایانی به مقابله با ترویج سبک زندگی غربی اشاره کرده، سخن گفته و انتقاد به نوع این روش و خواستار مقابله با آن شده اند.

دیدگاه رهبری مبتنی بر اصالت اجتماع است

وی در ادامه افزود: نگاه رهبری مبتنی بر اصالت فرهنگ و اجتماع است، برخلاف کسانی که به اصالت سیاسی و اقتصادی تکیه می کنند معظم له اصل پایه ریزی انقلاب را در جهت کسب کمال تلقی می کند.

استاد دانشگاه با اشاره به هدف از نهضت سازی انقلاب خاطرنشان کرد: انقلاب برای استکمال معنوی انسان صورت گرفته است، کمال اصالت دارد و بقیه ساحات مقدمه و پیش درآمد است.

قوام انقلاب به پشتوانه مردمی و اجتماع است

جمشیدی ابراز داشت: قوام انقلاب اسلامی مرهون اجتماع است، مردم پایه ریز آن بوده اند و از دل مردم این انقلاب برخاسته است که خود نشان از اجتماعی بودن هدف انقلاب است.

وی در ادامه اشاره کرد: سبک زندگی غربی آسیب ها و نقاط ضعف بی شماری دارد، غرب در زایش فرهنگ عقیم است و مبتلا به انسداد و بن بست ضد معنویت است با وجود اینکه خانواده در غرب ریشه های متزلزلی دارد و اندیشه فرهنگ به حاشیه رفته است.

ابتذال و خشونت در غرب رایج است

استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی مادی شکل گرفته و تهی از معنویت است، ابتذال و خشونت در آن رواج یافته و به همین علت از زایش فرهنگ عقیم است و نمی شود آنرا برتافت./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات