۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۰۴۷۵۲
امام جمعه خرم آباد:

اخلاص از ویژگی های مکبر است

اخلاص از ویژگی های مکبر است
نماینده ولی فقیه در لرستان شرط اول مکبری را اخلاص دانست و گفت: یک مکبر وقتی اذان می‌گوید با صدای رفیع باید تمام افراد را به خود جذب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز در مسابقه مکبری دانش آموزان خرم آباد، گفت: خداوند متعال استعدادهای فراوانی در وجود انسان قرار داده است.

وی با بیان اینکه فردی استعداد درس خواندن و فردی استعداد فناوری و سخنرانی دارد، افزود: مربیان تربیتی باید این استعدادها را شکوفا کنند و رشد یابند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات مکبری بین دانش آموزان یادآور شد: مسابقات به ابتکار و خلاقیت آقای زینی وند، رابط ستاد نماز جمعه خرم آباد هستند، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: در روایت آمده است کسی که اذان و تکبیر می‌گوید در روز قیامت یک سر و گردن از دیگران برتری دارد.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد الگو باشد باید اخلاص داشته باشد است، عنوان کرد: دومین شرط لازم آشنایی با اذان و اقامه و نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر توجه به صوت بلند و رفیع در مکبری شود بیان کرد: یک مکبر وقتی اذان می‌گوید باید تمام افراد را به خود جذب کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به مسأله رشد معنویت و اخلاق نوجوانان و جوانان اشاره شده است، اظهار داشت: مسابقه مکبری در راستای رشد معنویت و اخلاق در جامعه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به جلوه‌های صدای خوش اشاره کرد و گفت: داشتن صدای خوش یک نعمت است و شرایط مؤذن این است که صدای خوش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: از جلوه های صدای خوش در اذان و اقامه و در گفتن تکبیرهای نماز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرحله نخست مسابقه مکبری در مهرماه سال قبل برگزار شد و از بین 180 نفر، ۲۵ نفر انتخاب شدند، یاداور شد: این برگزیدگان در ۲۵ هفته نماز جمعه تکبیر گفتند و بین آنان هفت نفر انتخاب شدند و در مسابقات کشوری حاضر می‌شوند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به شرکت ۱۵۵ نفر در مرحله دوم مسابقات مکبری خاطرنشان کرد: از بین این تعداد ۲۵ نفر انتخاب می‌شود و در طول ۶ ماهه اول سال در نماز جمعه تکبیر می‌گویند./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات