۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۶۰۶۱
حجت‌الاسلام والمسلمين مصباحي‌مقدم:

بازخوانی مجدد منشور روحانیت نیاز امروز حوزه های علمیه است

بازخوانی مجدد منشور روحانیت نیاز امروز حوزه های علمیه است
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام شرايط كنوني جامعه روحانيت و تأكيد رهبر معظم انقلاب بر مطالعه دوباره اين منشور نشان مي‌دهد كه روحانيت نيازمند بازگشت به آن منشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا درباره سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با طلاب و فضلاي حوزه و تأكيد ايشان به مطالعه منشور روحانيت گفت: صدور و انتشار منشور روحانيت امام خميني (ره) زماني بود كه بحث و اختلاف نظر در دو جريان روحانيت به وجود آمده بود كه اين دو جريان گرايش‌هاي مختلف و ديدگاه‌هاي مختلفي بويژه در مسائل اقتصادي و سياسي كشور داشتند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: تأكيد اين منشور بر آن بود كه روحانيت خواهان پياده كردن اسلام ناب محمدي است و هيچ يك از جريانات روحاني غير از اين چيزي را مطالبه و دنبال نمي‌كند؛ روحانيت پشتيبان انقلاب اسلامي است و در مسائل اقتصادي ساده‌زيستي را مبنا قرار مي‌دهد.

وي افزود: منشور روحانيت امام خميني (ره) بر اين نكته تأكيد داشت كه روحانيت به دنبال حل مشكلات و حمايت از قشر محروم و ضعيف جامعه است و زندگي خود را با اوضاع اقشار محروم جامعه تطبيق مي‌دهد و از آن‌ها فاصله نمي‌گيرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصباحي‌مقدم در بيان نكته‌اي ديگر از منشور روحانيت ابراز داشت: نكته‌اي كه امام خميني (ره) خيلي بر آن تأكيد داشتند اين بود كه اختلاف سليقه‌ها در بين روحانيت نبايد به نزاع و درگيري منتهي شود؛ كه اگر چنين شود آثار نامناسبي را در جامعه به دنبال دارد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: منظور رهبر معظم انقلاب از تأكيد بر مطالعه منشور روحانيت نياز اين جريان به بازگشت به آن منشور است؛ همانطور كه امام خميني (ره) به بزرگان حوزه توصيه مي‌كند كه طلاب جوان را در آغوش بگيريد و به طلاب جوان هم مي‌گويد كه احترام بزرگان را حفظ كنيد.

وي ادامه داد: امام خميني (ره) بر جایگاه جامعه مدرسين حوزه علميه نيز تأكيد داشتند و فاصله بين طلاب جوان و جامعه مدرسين را ناپسند مي‌دانستند و اعتقاد داشتند كه بين اين دو قشر از روحانيت بايد ارتباط تنگاتنگ و مهربانانه‌اي باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصباحي‌مقدم اظهار داشت: اكنون شرايطي است كه حوزه نيازمند چنين منشور و رهنمودي است و رهبر معظم انقلاب به مجموعه بحث‌هايي اشاره دارند كه در منشور روحانيت حضرت امام خميني (ره) وجود دارد./836/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 15
 
محمود لطیف
ارسال نظرات