۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۱۵۷
مدیر مدرسه امام هادی اهواز:

موقوفات حوزوی گامی برای اعتلای فرهنگ تشیع است

موقوفات حوزوی گامی برای اعتلای فرهنگ تشیع است
حجت الاسلام حسن زاده گفت: موقوفات برای حوزه افزون بر اجر اخروی برای واقف، بهترین جایی است که برای حفظ و اعتلای دین و تشیع کاربرد دارد.
حجت الاسلام سید محمدرضا حسن زاده، مدیر مدرسه امام هادی (ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، استقلال را یکی از امتیازات ویژه حوزه‌های علمیه از ابتدای غیبت امام زمان (عج) تاکنون برشمرد و گفت: عدم اتکای حوزه‌ها به گروه، حزب و جریان خاص بسیار قابل توجه است؛ چرا که حوزه در صورت عدم استقلال نمی‌تواند در مباحث فتوا دادن، حکم‌های حکومتی و احکام ثانویه مستقل باشد.

مدیر مدرسه امام هادی (ع) اهواز بیان داشت: مشکل عامه و علمای اهل تسنن وابستگی به دربار بود که در این باره به روحانیت درباری ملقب شدند و همیشه طبق آنچه حاکمان معین می‌کردند، حکم صادر کرده و فتوا می‌دادند.

این مقام مسؤول با اشاره به استقلال علمای شیعه و حوزه‌های علمیه، عنوان داشت: چنین استقلالی نیازمند منابع مالی است که در این باره بهترین راهکار موقوفات عامه‌ای خواهد بود که منفعت شان برای حوزه‌های علمیه و در راستای استقلال آن‌ها است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: موقوفات برای حوزه افزون بر اجر اخروی برای واقف، بهترین جایی است که برای حفظ و اعتلای دین و تشیع کاربرد دارد.

وی تبیین اهمیت وقف برای حوزه را گامی در افزایش موقوفات حوزوی برشمرد و گفت: تنها زمین مدرسه از سوی خیران وقف شده است، اما موقوفه‌ای که برای حوزه منفعت داشته باشد را در اختیار نداریم./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات