۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۲۲۶۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

روحیه خدمت در مسؤولان سبب حل مشکلات مردم می شود

روحیه خدمت در مسؤولان سبب حل مشکلات مردم می شود
سخنران حرم مطهر رضوی: خدمت به اهل بیت(ع) منحصر به خدمت در چارچوب حرم مطهر نمی شود و اگر این روحیه خدمتگزاری در جامعه حاکم شود، مشکلات مردم حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، کارشناس مذهبی شب گذشته در حرم مطهر رضوی همزمان با سومین روز از دهه کرامت به خدمت به اهل بیت(ع) و مخلوقات خدا اشاره کرد و گفت: خدمتگزاری اهل بیت(ع) منحصر به خدمت در چارچوب حرم مطهر نمی شود.

وی با بیان این که خادم امام رضا(ع) به دوستداران و مهمانان حضرت خدمت می کنند، اظهار کرد: خدمت به مخلوق خدا شرط ندارد و منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، خادم امام رضا(ع) به بندگان خدا در هر کجا و با هر دین و مذهبی که باشند، خدمت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمود: بهترین مرم کسانی هستند که به دیگران نفع می رسانند.»، ابراز کرد: خادم با خدا معامله می کند، در خدمت هیچ محدودیتی ندارد و با سخاوت و با کیفیت خدمت می کند.

کارشناس مذهبی روحیه خدمت را موجب حل مشکلات جامعه دانست و گفت: اگر به روحیه خدمتی که در مملکت ما است بیشتر توجه شود، همه مشکلات جامعه حل خواهد شد و با وجود مشکل کسی زمین گیر نمی شود چون دیگری به کمک او می شتابد چنانچه که در ایام اربعین نیز چنین است و با روحیه خدمت کسی گرسنه نمی ماند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: امام رضا(ع) می فرماید: «هر کسی در دنیا گره از کار مومنی بگشاید، خداوند در قیامت گره های او را باز می کند.»، پس در زندگی گره گشای کار مردم باشد و خوشا به حال مسؤولانی که گره از کار دیگران باز می کنند.

وی به مصادیق خدمت اشاره و بیان داشت: لبخند زدن به دیگران، امید دادن، آرامش دادن به دیگری با دعا کردن، واسطه اشتغال و ازدواج شدن، دادن قرض الحسنه، کمک به مساجد، عتبات، حسینیه ها، درمانگاه ها و غیره از مصادیق خدمت است البته دایره خدمت وسیع است و محدودیتی برای خدمت نداریم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات