۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۱۲۵۳۹
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

وقف قرآنی و حوزوی باید در خراسان شمالی تقویت شود

وقف قرآنی و حوزوی باید در خراسان شمالی تقویت شود
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: باید خیرین استان خراسان شمالی به سمت ثبت وقف در زمینه‌های قرآنی و حوزوی هدایت شوند تا کمبود وقف در این زمینه در استان رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم در استان، با اشاره به کمبودهای وقف قرآنی و حوزوی در استان، اظهار کرد: خیرین خراسان شمالی همواره درزمینهٔ وقف و خیریه درخشان ظاهر شده‌اند اما متأسفانه درزمینهٔ وقف قرآنی و حوزوی خراسان شمالی با کمبود مواجه است؛ ازاین‌رو باید مشاوران وقف واقفان این استان را به سمت وقف در این حوزه هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات از میان حدود هزار نفر شرکت‌کننده در مسابقات، 159 نفر از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند و در مرحله استانی نیز از میان 159 نفر شرکت‌کننده 13 نفر راهی مرحله کشوری شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان از چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در این استان افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن کریم نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشت و بالغ‌بر هزار نفر در نخستین مرحله این دوره از مسابقات شرکت کردند و با توجه به این استقبال باید از مسؤولان برگزارکننده کشوری خواستار افزایش سهمیه کشوری برای استان خراسان شمالی باشیم.

حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: باید تلاش شود از تعالیم قرآنی در تمام ابعاد جامعه بهره برد و در تمام مسائل مدیریتی و اجتماعی از راهکارهای اسلامی و قرآنی استفاده شود؛ زیرا ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به دستورات دینی و الهی از بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه جلوگیری می‌کند و در پی آن جامعه در مسیر بهبود و رسیدن به آرمان‌های انقلابی و اسلامی گام می‌نهد.

گفتنی است، در این مراسم از 159 برگزیده استانی و برخی از فعالان قرآنی شهرستانی و استانی تقدیر شد.

خراسان شمالی به سبب فعالیت فراوان درزمینهٔ برگزاری دوره‌ها و مسابقات قرآنی و تربیت قاریان و فعالان قرآنی به دارالقرآن مشهور است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات