۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۱۴۵۷۰
آیت الله جوادی آملی:

رسیدن به مرحله «حبا لله» مرهون ولایتمداری است

رسیدن به مرحله «حبا لله» مرهون ولایتمداری است
حضرت آیت الله جوادی آملی رسیدن به مرحله «حُبّاً لله» عبادت کردن را مرهون ولایتمداری دانست و گفت: چهارده معصوم(ع) محور محبت خداوند هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، ائمه جماعات صحنین آستان قدس رضوی با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی اظهار کرد: یک سری از وظایف برای نمازگزار است و یک سری از وظایف برای امام جماعت؛ مرحوم مفید در امالی این حدیث را نقل کرده که هر نمازی که می خوانید فرض کنید نماز وداع خواهد بود .برای امام جماعت این مسئولیت سنگین تر از دیگران است.

وی گفت: از جمله وظایفی که مخصوص امام جماعت است این است که بین خود و خدای خود «ذنب مطالب» نداشته باشد. اگر کسی بین خود و خدای خود ذنب مطالب داشت نباید به عنوان امام جماعت جلو قرار بگیرد، این استغفار برای همین است که بین ما و خدای ما ذنب مطالب وجود نداشته باشد، این آن راهی است که در اختیار ماست و می توانیم از آن استفاده کنیم.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: مطلب دیگر این است که امام جماعت سخنگوی نمازگزاران است و نماز آن خصیصه را دارد که تمام حوائج نمازگزار را برآورده کند، اگر مامومی در نماز جماعت شرکت کرد منتظر است که امام جماعت به عنوان سخنگوی او درخواست او را به محضر ذات اقدس اله به طرز شایسته و مقبول ارائه نماید، اگر این سخنگو نتواند حوائج نمازگزار را به خدمت مولایش برساند مسئول است. لذا امام جماعت باید آن جامعیت را داشته باشد که حوائج همه مامومین را به درگاه الهی ارائه کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی عنوان داشت: نماز آن خاصیت را دارد که بین نمازگزار و خداوند رابطه ناگسستنی ایجاد کند. اگر وجود مبارک حضرت امير علیه السلام می فرماید برخی «خَوْفاً مِنَ النَّار»، برخی «شَوْقاً إِلَی الْجَنَّة» و برخی «حُبّاً لله» عبادت می کنند؛ امام جماعت باید در بخش سوم قرار داشته باشد و در مرحله گفتگو با محبوب باشد، خوشا به حال نمازگزارانی که به چنین امامی اقتدا می کنند! این سخنگو هم حرف خود را می زند و هم خواسته نمازگزار را اداء می کند.

وی رسیدن به مرحله «حُبّاً لله» عبادت کردن را مرهون ولایتمداری دانست و بیان داشت: محور محبت خدا، چهارده معصوم هستند، شما اگر خدا دوست هستید بکوشید محبوب خدا شوید، راه از محب به محبوب رسیدن گشتن به دور حبیب الله است. به برکت حرم مطهر امام هشتم و دیگر ذوات قدسی اگر نقصی در کار ما باشد خود حضرات تامین می کنند چه اینکه تاکنون اینچنین بوده است./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات