۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۱۰۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

عقل مشعل هدایت انسان در دو راهی دین و دنیاست

عقل مشعل هدایت انسان در دو راهی دین و دنیاست
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه از ویژگی های بارز یاران امام حسین(ع) دین محوری است،گفت: در دو راهی دین و دنیا باید به عقل رجوع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری شب چهارم محرم که در مدرسه علمیه آیت الله خوانساری برگزار شد، با بیان اینکه عقل مشعل هدایت انسان است، عنوان کرد: در دو راهی های زندگی که انسان دچار تردید می شود باید به عقلش رجوع کند چرا که عقل راه حق را به او نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه از ویژگی های بارز یاران امام حسین(ع) دین محوری است، عنوان کرد: یکی از ویژگی های اصلی لشکر عمر سعد که موجب ضلالت آنها شد دنیاطلبی بود.

وی با اشاره به این که هیچ چیزی در دنیا ارزش معاوضه با دین را ندارد، عنوان کرد: انسان نباید دینش را با چیزی عوض کند و باید تا پای جان بر مقدساتش پایبند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد به ماجرای پیوستن زهیر بن قین به سپاه امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: زهیر بین اجابت امام حسین(ع) و رد درخواست او سرگردان بود چون از طرفی از لحاظ اعتقادی با ایشان اختلاف داشت و از طرف دیگر فرزند پیامبر(ص) او را دعوت کرده بود.

وی با بیان اینکه اطرافیان انسان در هدایت و ضلالت او موثر هستند، اظهار داشت: همسر زهیر حرکت مثبتی را در وجود او بوجود آورد و همین باعث شد که به دیدار امام حسین (ع) برود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز کرد: چهره زهیر در هنگام رفتن به سوی امام حسین(ع) گرفته بود و در هنگام بازگشت چهره اش خندان و شکفته شد و همین اتفاق نشان از سعادت و هدایت زهیر داشت.

وی به بیان حوادث عصر تاسوعا پرداخت و افزود: هنگامی که حلقه محاصره دشمن تنگ تر شد زهیر به امید هدایت دشمن با آنان صحبت کرد و ایستادن در سپاه امام حسین(ع) را دلیل بر هدایتش خواند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات