۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۳۳۰۲۸
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

طلاب و معلمان دوره های مهارتی تعلیم نماز را فرا بگیرند

طلاب و معلمان دوره های مهارتی تعلیم نماز را فرا بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه طلاب نحوه ارتباط برقرارکردن با افراد جامعه را فرا بگیرند، گفت: فراگیری دوره های مهارتی تعلیم نماز برای طلاب و معلمان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در مدرسه علمیه خواهران کوثریه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از ائمه اطهار(ع) نقل شده که می فرمایند: حضرت زهرا(س) الگوی ما است؛ این نشان از مقام بی نظیر این بانوی بزرگوار است.

وی با استناد به سوره تحریم، بیان داشت: خداوند در این سوره حضرت آسیه(س) را برای تمام زمان ها الگوی انسان ها معرفی می کند و می فرماید: آسیه از حق تعالی درخواست کرد در بهشت نزد خودت مرا جای ده و از شر فرعون و ظالمان نجاتم بده؛ حضرت آسیه(س) محیط زده نبود که تحت تاثیر محیط قرار گیرد بلکه ایشان محیط را تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه انسان می تواند تاریخ را تغییر دهد، ابراز کرد: امام خمینی(ره) تاریخ ساز و منشأ تاریخ بودند حضرت آسیه(س) نیز چنین بود ایشان با منطق در برابر رژیم طاغوت ایستاد، به تمام مظاهر دنیایی پشت کرد و سکوت و خفقان را شکست.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه حضرت آسیه(س) حامی ولی الهی زمان خویش بود، گفت: ایشان در قصر فرعون بود اما از حضرت موسی(ع) حمایت می کرد؛ دین انسان را بلند همت بار می آورد؛ چشم انداز انسان مومن بلند است به همین جهت زمانی که می خواهد دعا کند همه مخلوقات را در نظر می گیرد.

وی ادامه داد: زمانی که همه شعار سر می دادند «جنگ جنگ تا پیروزی» امام راحل می فرمودند: جنگ جنگ تا رهایی جهان از فتنه ها، انسان در نیت کردن هیچ محدودیتی ندارد. انسان باید رضای الهی را بر رضای مخلوق مقدم بداند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه زن فرعون ناهی از منکر بود، ابراز کرد: زمانی که حضرت موسی(ع) را از آب گرفتند حضرت آسیه(س) مانع قتل ایشان شد و فرعون را از این کار نهی کرد؛ گاهی یک امر به معروف و نهی از منکر قومی را از ظلم نجات می دهد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه طلاب و معلمان دوره های مهارتی تعلیم نماز را فرا بگیرند، گفت: گاهی وقتها یک سخن می تواند انسانی را منقلب کند و طلاب باید فن بیان و چگونه ارتباط برقرار کردن با افراد جامعه را فرا بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آسیه(س) همه فرهنگ های غلط را کنار زد، خاطرنشان کرد: انسان همه اعمالی را که انجام می دهد باید برای خداوند باشد نه اینکه برای رسیدن به پست و مقام اهل انجام عمل خیر باشد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات