۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۳۳۰۴۷
استاد حوزه علمیه:

وهابیت با انکار اهل بیت توحید را منکر شدند

وهابیت با انکار اهل بیت توحید را منکر شدند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اطاعت از اهل بیت(ع) عین توحید است، گفت: وهابیت با انکار اهل بیت(ع) توحید را منکر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نقش اهل بیت(ع) در عالم هستی انکار ناپذیر است.

وی افزود: اهل بیت(ع) از جانب خداوند ولایت دارند تا انسان ها را به راه راست هدایت کنند و این ولایت تنها مختص به عالم دنیا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با اشاره به اینکه خداوند اهل بیت(ع) را در روز الست مورد آزمایش قرار داد، ابراز کرد: همه موجودات در عالم هستی از هدایت اهل بیت(ع) بهره مند می شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات است، اظهار داشت: بر همین اساس اهل بیت(ع) نسبت به هدایت بشر مسؤولیت بیشتری بر عهده دارند و این هدایت تنها مختص به عالم دنیا نمی شود.

وی با بیان اینکه بهشت با مدیریت اولیای الهی اداره می شود، اظهار داشت: انسان نمی تواند شأن این بزرگواران را در عالم دنیا درک کند چرا که دنیا ظرفیت بیان جایگاه اولیای الهی را ندارد و انسان در قیامت به مقام و قداست اهل بیت(ع) در هدایت و کمال بشر پی خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ادامه داد: وهابیت با القای این شبهه که بعد از مرگ اولیای الهی دست آنان از دنیا کوتاه می شود و دیگر نمی توان به آن بزرگان توسل کرد، در اصل می خواهند جایگاه الهی اهل بیت(ع) نزد شیعیان تخریب کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیعیان بر این اعتقاد هستند که رابطه خداوند با موجودات هرگز قطع نمی شود و اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی و ارتباط انسان با خداوند محسوب می شوند بنابراین اهل بیت(ع) از جانب خداوند قدرت دارند که در دوران حیات و مماتشان انسان ها را به مسیر حق هدایت کنند.

وی با بیان اینکه ولایت اهل بیت(ع) منقطع نیست و فیض الهی به واسطه این بزرگان نصیب انسان می شود، گفت: بشر هرگز منقطع از وحی و هدایت نیست و اهل بیت(ع) چه در دنیا باشند و چه نباشند انسان ها را به سوی خداوند هدایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی ادامه داد: وهابیت به بهانه توحید جایگاه اهل بیت(ع) را منکر شدند در حالی که اولیای الهی اسماء الحسنی خداوند بوده و عین توحید هستند. اهل بیت(ع) نقش اساسی در هدایت انسان ها دارند و اطاعت از آنان عین توحید است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات