۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۳۷۳۶۹
آیت الله صدیقی:

حضرت زهرا حامی نبوت و ولایت بودند

حضرت زهرا حامی نبوت و ولایت بودند
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه حضرت زهرا (س) حقیقت قرآن هستند، گفت: حضرت زهرا (س) حامی نبوت و ولایت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه‌ موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: حضرت زهرا (س) حقیقت قرآن هستند.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) فرمودند: فاطمه خون و بهجت قلب من است؛ در عالم دیانت و معنویت قلب و وجود مقدس پیامبراکرم(ص) به نور وحی روشن بودند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: وحی و آیات الهی بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل می شد برای همین وجود نازنین حضرت زهرا(س) حقیقت قرآن کریم هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) حامی نبوت و امامت بودند، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: فاطمه نور چشم من است؛ انسان در فضای روشن می‌تواند دید داشته باشد در غیر این صورت چشم قادر به دیدن نخواهد بود.

وی افزود: آن نوری که افق وحی را تا روز قیامت روشن می‌کند نور حضرت زهرا(س) است. امام صادق(ص) می فرمایند: همانگونه که خورشید با نورش زمین را روشن می کند نور حضرت زهرا آسمان را روشن می کند؛ ایمان اگر در جان انسان تجلی می کند به برکت نور ایشان است.

آیت الله صدیقی شریعت را به جسم‌ و ولایت را به جان تشبیه کرد و گفت: امام علی(ع) جان نبوت و رسالت است اما حیات ایشان در امامت و ولایتش در گرو وجود حضرت زهرا(س) بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسلمانان بعد از وفات رسول الله(ص) مرتد شدند، مقصود از این ارتداد مرتد شدن از نماز و روزه نبود بلکه مراد مرتد شدن از ولایت بود.

وی خطبه فدکیه را محاکمه حاکم غاصب بیان کرد و گفت: حضرت زهرا(س) حاکم غاصب را در دادگاه تاریخ رسماً محکوم و استیضاح کردند و لایحه دفاعی به دادگاه تاریخ دادند و نقشه شوم آنان را برملا ساختند.

آیت الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: منطق، اسلحه حضرت زهرا(س) در این مبارزه نرم بود ایشان با استناد به قرآن کریم, تاریخ گذشتگان و رویه بشر از ولایت دفاع کردند؛ دشمن اگر منطق داشته باشد دست به ترور سردار سلیمانی ها نمی‌زند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنان می دانستند اگر حضرت زهرا(س) با همین منطق به بیان حقایق ادامه دهند توطئه آنان آشکار می‌شود از این رو حضرت را به شهادت رساندند./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات