۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۶۳۸۷۰۷
عالم برجسته افغانستانی تبیین کرد؛

چالش های پیش روی مقاومت

چالش های پیش روی مقاومت
حجت الاسلام فصیحی غزنوی گفت: حضور نظامی آمریکا، تهدید، ترور، تهاجم فرهنگی، حاکمان مستبد و عیاش، مرزبندی های قومی، اختلاف و تفرقه از جمله چالش های پیش روی مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، قربان علی فصیحی غزنوی، عالم برجسته مهاجر افغانستانی در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که بعد از ظهر امروز در هتل آفتاب ولایت برگزار شد با اشاره به چالش های داخلی و بیرونی مقاومت، گفت: موانع و چالش های مقاومت گاهی به خاطر عوامل بیرونی و گاهی به خاطر عوامل داخلی است.

وی حضور نظامی آمریکا در کشورها را از چالش های بیرونی مقاومت دانست و اظهار کرد: حضور نظامی آمریکا یک راهبرد و یک سیاست در برابر مقاومت است، استکبار جهانی در کشورهای گوناگون نخست حضور نظامی پیدا می کند که این نشان می دهد این حضور قربت الی الله و برای امنیت مردم نیست.

حجت الاسلام فصیحی غزنوی ترور و تهدید را از دیگر موانع بیرونی مقاومت خواند و ابراز کرد: استکبار ترور را گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم با استفاده از مزدوران خود صورت می دهد که در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران همرزم آن ها خود وارد میدان شد و با راهبرد تهدید خود اعلام کرد که در صورت واکنش ایران، 52 نقطه فرهنگی ایران را می زنیم.

عالم برجسته مهاجر افغانستانی بیان داشت: رهبر مدبر و شجاع و یاران همرزم شهید سلیمانی، با شلیک موشک های خود به پایگاه آمریکایی عین الاسد معادلات آن ها را به هم ریختند و پس لرزه های این موشک باران ها ادامه خواهد داشت.

وی به دیگر راهبردهای استکبار جهانی در برابر مقاومت اشاره و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی سومین راهبرد آمریکا است و می خواهد روحیه مقاومت را از بین ببرد همچنین توهین و تحقیر یکی دیگر از راهبردهای استکبار جهانی است که موضوع خطاب کردن عربستان با لفظ «گاو شیرده» را همه به خاطر داریم.

حجت الاسلام فصیحی غزنوی با اشاره به چالش های داخلی مقاومت، گفت: حاکمان مستبد و عیاش، مرز بندی های قومی، اختلاف و تفرقه و گناه و معصیت از جمله موانع پیش روی مقاومت است./894/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات