۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۳۸۷۴۴
آیت الله میرباقری:

غفلت امت از امام بالاترین گمراهی است

غفلت امت از امام بالاترین گمراهی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری غفلت امت از امام را بالاترین گمراهی دانست و گفت: انسان تنها به واسطه پیامبراکرم(ص) می تواند وارد وادی توحید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند به مسلمانان دستور تقوا می دهد.

وی افزود: بسیاری از این دستورها مقدمه ای برای بیان دستور دیگری است برای مثال در یکی از آیات الهی زمانی که خداوند می فرماید تقوای الهی پیشه کنید بعد آن دستور می دهد که مراقب ذکر باشید و از آن پیشی نگیرید.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه انسان نباید از ذکری که خداوند توصیه کرده غفلت کند، ابراز کرد: همه تلاش شیطان آن است که انسان از این ذکر غفلت کند؛ لذائذ و مواهب دنیایی نباید انسان را از ذکر غافل کند بلکه آدمی از همه داشته هایش باید در مسیر حق بهره ببرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقصود و حقیقت ذکر وجود مقدس پیامبراکرم(ص) است؛ مهمترین رسالت حضرت رساندن انسان ها به ملکوت است.

وی افزود: دشمنان همیشه با برپایی امور لهو درصدد دور ساختن انسان ها از پیامبراکرم(ص) هستند و ابلیس به وسعت این عالم لهو به راه انداخت تا امت را از حضرت جدا کند؛ شهادت امام حسین(ع) نتیجه غفلت امت از امام بود.

آیت الله میرباقری بیان داشت: انسان اگر از ذکر جدا شود وارد وادی غفلت و شبهه می شود و نابودی او قطعی است. پیامبراکرم(ص) وارد هر عالمی شده بودند آن عالم را متذکر شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه پیامبراکرم(ص) مبین آیات الهی و روشن کننده مسیر حق است، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) مسیر الهی را با نور ذکر روشن می کنند تا انسان ها از وادی حیرت و غفلت نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انسان به واسطه این ذکر می تواند رفعت پیدا کند، ابراز کرد: چون این ذکر از عالم بالا تنزل یافته و متصف به عالم بالا است انسان می تواند به واسطه ایشان به سوی آسمان حرکت و صعود کند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه متذکر شدن به اسماء الهی تنها به واسطه ییامبراکرم(ص) و اولیای الهی میسر است، گفت: انسان اگر وادی محیط اولیای الهی شود می تواند از غفلت نجات یابد؛ یکی از کارهای دستگاه نفاق آن است که مسجد ضرار بسازد و از آنجا علیه مسلمانان نقشه بکشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم به وادی ذکر پیامبراکرم(ص) برسیم ابتدا باید وارد دارالذکر ایشان شویم بنابراین اگر کسی بخواهد توحید را کسب کند تنها از طریق ایشان میسر است./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات