۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۴۸۱۳۳
کرونا از تهدید تا فرصت؛

کرونا ناتوانی تمدن غرب در مقابله با بحران ها را نشان داد

کرونا ناتوانی تمدن غرب در مقابله با بحران ها را نشان داد
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به سرقت های دولتی کشورهای اروپایی از یکدیگر، گفت: رفتار دولت های غربی نشان می‌دهد که بشر بدون دین و معنویت تا چه حد خطرناک است.

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مجموعه نظام بشری در مقابله با کرونا مستاصل شده است، گفت: دنیای غرب علی رغم تمامی ادعاها در زمینه علم و فناوری در مقابل یک ویروس نامرئی درمانده شده است.

حجت الاسلام ایرانی افزود: ناتوانی قدرت های بزرگ دنیا در مواجهه با ویروس کرونا مردم جهان را به سمت یک نیروی معنوی و فرامادی متوجه کرده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه بحث مهدویت در تمامی ادیان آسمانی مطرح شده است، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا در جهان نمونه هایی از احساس نیاز به منجی در رفتار مردم جهان مشاهده شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به روی آوردن مردم به سمت معنویت، اظهار داشت: این گرایش به سمت حقیقت می‌تواند، یک انقلاب معنوی را در جوامع جهانی رقم بزند.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به سرقت های دولتی و سازمان یافته کشورهای اروپایی از یکدیگر، ابراز کرد: رفتار دولت های غربی نشان می‌دهد که بشر بدون دین و معنویت تا چه حد می‌تواند، خطرناک و خودخواه باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه به عدم پذیرش سالمندان در بیمارستان های برخی از کشورهای غربی اشاره کرد و ابراز داشت: سبک زندگی حاکم در غرب بشر را به میزانی غیر اخلاقی تربیت می‌کند که ترحم نسبت به سالمندان نیز از بین می‌برد.

وی نحوه مواجهه دولت های اروپایی با ویروس کرونا را دارای یک پیام مهم دانست و افزود: سبک زندگی غربی در عرصه های مختلف نمی تواند انسان را به سعادت برساند، بلکه مایه درماندگی و بی اخلاقی انسان ها می شود.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه ویروس کرونا به خوبی عجز و ناتوانی تمدن غرب در مقابله بحران ها را نشان داد و گفت: مهم ترین نقصان در سبک زندگی غربی فقدان دین و معنویت در نظام تربیتی و آموزشی کشورهای اروپایی است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
بعد از تجربه کرونا، تجدد به شکل قطعی و نهایی از تمامی ارزش‌ها، وعده‌ها و حقایق ادعایی تهی شده است، به نحوی که با فروریختن آخرین داشته‌‌‌های تجدد در برابر آشفتگی و دهشت کرونا، هیچ بنیان و مایه‌‌ای برای سرپا نگه داشتن خود ندارد.
0
0