۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۴۸۲۸۵
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

«رزمایش مواسات» عرصه نوپدید، تبلیغ جهادی روحانیان است

«رزمایش مواسات» عرصه نوپدید، تبلیغ جهادی روحانیان است
حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی محور فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در رمضان ۱۴۴۲ هجری قمری است، گفت: «رزمایش مواسات» عرصه نوپدید، تبلیغ جهادی روحانیون است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به این موضوع که «رزمایش مواسات» عرصه‌های نوپدیدی را در حوزه تبلیغ اسلام ناب به وجود می‌آورد اظهار داشت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های به‌وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا؛ سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغین و روحانیون را در ماه مبارک رمضان متوقف کرد؛ اما با فتح باب جدیدی در این ماه پربرکت، رسالت خود را دنبال می‌کند.
 
حجت‌الاسلام مصطفی جلالی با اشاره به روایت امام صادق علیه السلام که فرمودند: «تَقَرَّبُوا إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِمُوَاسَاةِ إِخْوَانِکُمْ» عنوان داشت: همانگونه که یکی از دلایل انجام فرائض معنوی تقرب به خداست، هزاران نفر از طلاب و روحانیون و مبلغین حاضر در روستاها، محله‌ها و شهرهای سراسر کشور خدمات اجتماعی را محور فعالیت تبلیغی خود قرار می‌دهند. این راه ادامه‌ی فعالیت‌های تبلیغی است و «رزمایش مواسات» با نیت تقرب به خدا انجام می‌شود که از اهداف روزه داران و مجاهدان ماه رمضان است.
 
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری و میدان‌داری نقش آفرینانه علما و روحانیون در ابتلائات جوامع در تاریخ مشهود و مسبوق به سابقه است تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا مبلغان به میدان آمدند و نشان دادند میراث‌دار مجاهدت‌های اهل بیت علیهم السلام هستند و خود را در مرکز خطر قرار دادند.
 
حجت‌الاسلام جلالی با بیان این مطلب که می‌بایست از نسیم و جذبه‌ی رحمت الهی در ماه مبارک رمضان تنفس و تجدید قوا کرد ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در اقدامی کنشگرانه با سازماندهی روحانیون و مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان و گسترش فعالیت‌های این شبکه تبلیغی عظیم در فضای مجازی، در نظر دارد تبلیغ در این عرصه را گسترش دهد و به طور جدی پیگیری می‌کند.
 
وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که روحانیون و مبلغین بیش از پیش به فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدهایش اشراف پیدا کنند و ان‌شاءالله این ماه با بهرمندی کامل از ابزار رسانه‌ای، ماهی معنوی‌تر و پرتوشه‌تر برای مردم خواهد بود.
 
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: هدف ما بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه است اما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و این برنامه متناسب با فضای فاصله گذاری اجتماعی طراحی شده است و اگر تغییرات بخشی یا ملی در برنامه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا ایجاد شود برنامه‌های تبلیغی نیز تنوع بیشتری پیدا خواهد کرد.
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات