۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۸۹۳۳
حجت الاسلام تقی پور:

کمک به همنوع از بایسته‌های مهم رفتاری مؤمن در جامعه اسلامی است

کمک به همنوع از بایسته‌های مهم رفتاری مؤمن در جامعه اسلامی است
امام جمعه رامسر، کمک به همنوع را از بایسته‌های مهم رفتاری مؤمنان در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تقویت طرح کمک مؤمنانه است.
حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن ماه ضیافت الهی، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای انفاق، رسیدگی به فقرا، اکرام و ایتام و دستگیری از محرومان و مستمندان دانست و گفت: باید از این ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در جهت کمک مؤمنانه به نیازمندان استفاده شود.
 
وی با اشاره به این که متأسفانه شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، موجب بروز مشکلات اقتصادی بسیاری برای بخش مهمی از خانواده‌ها شده است، بیان داشت: در این شرایط کمک به مستمندان و محرومان بسیار ضروری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، ملت ایران را مردمی نیکوکار و خیرخواه معرفی کرد و گفت: این مردم در حوادث و صحنه‌های مختلفی با وحدت و همبستگی بحران‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشتند.
 
حجت الاسلام تقی پور با بیان این که کمک به یکدیگر و دستگیری از محرومان، جزء فرهنگ اصیل ملت بزرگ ایران اسلامی است، تصریح کرد: در چهل سال اخیر حوادث متعددی برای کشورمان به وجود آمد که همواره با کمک و یاری آحاد مردم از این حوادث سربلند بیرون آمدند.
 
امام جمعه رامسر با اشاره به این که در این روز‌های سخت که ویروس کرونا، کشور را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده باید فرهنگ دستگیری از محرومان و مستمندان در جامعه ما بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان نیز بهترین فرصت برای کمک به فقرا و محرومان جامعه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به طرح کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات در کشور اشاره کرد و با بیان این که این طرح باید در ماه مبارک رمضان با قدرت بیشتری دنبال شود، گفت: کمک و همراهی آحاد ملت ایران در این روز‌های سخت برگرفته از تربیت اصیل دینی است.
 
حجت الاسلام تقی پور با بیان این که کمک و خیرخواهی در این روز‌های سخت یکی از بالاترین ارزش‌های اخلاقی و ایثار است که در ایران اسلامی شاهد آن هستیم، خاطرنشان کرد: مواسات از نگاه احادیث برکاتی از جمله ایجاد محبت و پیوند‏های صمیمانه، ابقاى محبّت و پیوند برادرى، برکت یافتن مال و زیاد شدن روزى و ریشه کنی فقر از جامعه دارد.
 
امام جمعه رامسر با اشاره با این که کمک به همنوع و خیررسانی به یکدیگر یکی از بایسته‌های مهم رفتاری مؤمنان در جامعه اسلامی عنوان کرد و با بیان این که نقطه اصلی رزمایش مواسات مسجد محوری است، تصریح کرد: همه تلاش‏های این حرکت مؤمنانه باید بر محور مساجد و ائمه جماعات شکل گیرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات