۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۵۱۶۲۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

اسلام تقوا به سبک راهبان را قبول ندارد

اسلام تقوا به سبک راهبان را قبول ندارد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: برخی ادیان نظیر راهبان مسیحی معتقد هستند برای حفظ تقوا باید از جامعه دور ماند و اسلام این روش تقوا پیشه کردن را قبول ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در سخنرانی تلویزیونی سه شنبه شب، با بیان اینکه یکی از کارهایی که در همه مواقع تأکید شده است داشتن تقوا است، گفت: در خطبه‌های نماز جمعه واجب است که مردم سفارش به تقوا بشوند، در قرآن کریم نیز آیات متعددی مردم به تقوا دعوت شده‌اند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به وجود روایات بسیار پیرامون اهمیت تقوا، اظهار کرد: تقوا یعنی پرهیز از کارهای بد و انجام کار خوب، حتی راننده ای که کارهای مربوط به مراقبت رانندگی را انجام دهد یا از کارهای خطرناک پرهیز کند می‌گویند تقوای در رانندگی دارد، تقوا یعنی انسان برخودش مسلط باشد و دستورالعمل‌ها را به خوبی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت رعایت تقوا در تمام عرصه‌های زندگی، خاطرنشان کرد: انسان باید یاد بگیرد که کارهای خوب را انجام دهد و کارهای بد را ترک کند، این کار دو روش دارد، نخست آنچه که برخی ادیان و فرقه‌ها با انزوا و گوشه گیری و ترک جامعه و دوری از مردم انجام می‌دهند، آنها معتقد هستند برای پاک ماندن چاره‌ای جز دوری کردن از مردم و زندگی عادی نیست.

وی در ادامه روش راهبان مسیحی را جدایی از جامعه و ریاضت های مخصوص برای تقوا داشتن برشمرد و تصریح کرد: این راه مورد قبول اسلام نیست، اسلام معتقد است باید شخص درون خودش ایمان و قوه معنوی داشته باشد که رنگ مردم را نگیرد بلکه به روی جامعه اثر بگذارد و رنگ ایمان و معنویت به جامعه ببخشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ تقوا در کنار داشتن مراودات اجتماعی، اظهار کرد: تقوا این است که انسان در کنار مردم باشد اما معنویت خود را حفظ کند و بر جامعه نیز آثار مثبت داشته باشد و موجب راهنمایی و هدایت مردم بشود و دستور اسلام پیرامون تقوا این است که انسان معنویت خود را در کنار حضور در جامعه محفوظ بدارد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات