۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۵۱۷۹۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

تقوا سبب تسلط بر هوای نفس می شود

تقوا سبب تسلط بر هوای نفس می شود
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تقوا یعنی انجام دادن دستورات خداوند، یعنی اینکه انسان بر هوای نفس خود مسلط باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در سخنرانی تلویزیونی چهارشنبه شب خود با بیان اینکه تقوا یعنی انجام دادن دستورات خداوند، گفت: برای تقوا داشتن برخی ادیان و مذاهب رو به انزوا می‌آورند که مطلوب اسلام نیست.

وی در ادامه افزود: راه دیگر تقوا پیشه کردن طریقت اسلام است، اینکه آدم کور باشد و منزوی باشد تا نبیند و تقوا پیشه کند صحیح نیست بلکه اسلام می‌گوید باید انسان به نحوی باشد که دنبال هوای نفس و خواسته‌های نفسانی نرود و بتواند هرکجا می خواهد به نفس خود و خواسته دل خود نه بگوید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تسلط حضرت یوسف بر نفس خود و پس زدن خواسته زلیخا، اظهار کرد: این تسلط حضرت یوسف بر نفس خود و برخاسته از دل نشان دهنده تقوای ایشان است و ایشان زندان را بر این خواسته نفسانی ترجیح می‌دهد و این مصداق بارز تقوا است و در واقع انسان واقعی چنین است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تقوا را تفوات اصلی میان حیوان و انسان عنوان کرد و گفت: انسان باید کنترل خود را داشته باشد و بر خودش مسلط باشد و نیازی به کنترل دیگری نداشته باشد، اگر کسی بر خود مسلط باشد خلاف شرع انجام نمی‌دهد و رسیدن به این مرتبه البته بسیار مشکل است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره روایتی تصریح کرد: معصوم می فرمایند اگر همه دنیا را به من بدهند که من یک بی عدالتی کنم و آن گرفتن پوست جویی از دهان یک مورچه باشد، من انجام نخواهم داد. این بسیار مهم است که بدانیم چنین قدرتی در انسان چقدر سازنده و چقدر لازم است و در این خصوص باید از ائمه معصومین(ع) الگو بگیریم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات