۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۸۱۰۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

قوی شدن ایران مستلزم نگاه متوازن و توأمان به مشکلات و ظرفیت‌ها است

قوی شدن ایران مستلزم نگاه متوازن و توأمان به مشکلات و ظرفیت‌ها است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأکید رهبری بر «ایران قوی»، گفت: برای قوی شدن باید نگاه متوازن و توأمان به مشکلات و ظرفیت‌های کشور داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست تصویری با مسؤولان استانی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس به تبیین نکات راهبردی و آموزه‌های کاربردی این بیانات پرداخت.

وی با بیان اینکه بیانات اخیر امام خامنه‌ای مانند همیشه حکیمانه و راهگشا بود، اظهار کرد: روح حاکم بر این بیانات امید متکی بر ایمان روشن‌بینانه به وعده‌های الهی و شرایط حال و آینده کشور، با نگاه آینده‌نگرانه، حل مسئله‌ای، تحرک‌بخش و نشاط‌آفرین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در مجموعه بیانات اخیر رهبری انقلاب به‌ویژه در دو سال اخیر یک نکته اصلی و راهبردی برای آینده کشور مورد تأکید است؛ «ایران قوی»؛ زیرا در طول ۴۲ سال گذشته، در هر جا و هر زمینه‌ای لطمه خوردیم به خاطر ضعف ما بوده است؛ ازاین‌رو باید قوی شویم.

وی تصریح کرد: شرط قوی شدن، روحیه قوی، امید قوی به آینده با مردم قوی، مجلس قوی و دولت قوی و قوه قضائیه قوی است که در سراسر بیانات اخیر آقا این ترجیع‌بند لازم به اشارت و صراحت به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای قوی شدن باید نگاه متوازن و توأمان به مشکلات و ظرفیت‌ها داشت که بیانات اخیر ایشان دربیان مشکلات و ظرفیت‌ها از این جهت است.

وی با اشاره به اینکه بیان مشکلات اگرچه لازم است ولی کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید به راهکار و راه‌حل‌ها با نگاه امیدوارانه اندیشید و آن‌ها را یافت و به کار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ادبیات رهبر عزیزمان در این بیانات مانند همیشه روشن، صادقانه، عاطفی، مردم‌پذیر و نخبه‌پسند بود؛ به‌گونه‌ای که وزن‌دهی مناسب و متناسب به مشکلات اصلی و فرعی و اولویت‌ها و ضرورت‌ها در تحسین و تقدیرها، گلایه‌ها و تأسف‌ها، اظهار شادی‌ها و غصه خوردن‌ها به‌وضوح پیدا بود.

وی افزود: در کنار نکات فوق، سلامت بیان و روان بودن کلام، مثال‌های زیبا و روزآمد بر رسایی و گویایی آن می‌افزود مانند مثال، مشکلات و ظرفیت‌های کشور به پیکر بیمار توانمندی که می‌تواند بر بیماری- هرچقدر هم سخت باشد- غلبه کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات