۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۵۴۷
آیت‌الله میرباقری:

فهم دعوت انبیا زندگی انسان را الهی می کند

فهم دعوت انبیا زندگی انسان را الهی می کند
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اگر دعوت انبیا به خوبی فهم شود، حقیقتاً همه چیز تغییر می‌کند و آن تغییر تغییری مثبت و متناسب با زندگی الهی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسم عزاداری شب چهارم هیأت ثارالله با اشاره به تفکر اومانیسم گفت: در زمان حضرت شعیب(ع) به ایشان اعتراض کردند و گفتند ما مالک این اموال هستیم؛ همین تفکر امروز در دنیای مدرن نیز وجود دارد که انسان را مالک و مسلط بر همه چیز می‌داند.

وی افزود: اگر دعوت انبیاء به خوبی فهم شود، حقیقتاً همه چیز تغییر می‌کند و آن تغییر تغییری مثبت و متناسب با زندگی الهی است.

آیت‌الله میرباقری توجه به حضرت حق را عمود دین دانست و اظهار داشت: اگر بنا باشد خدا را بپرستیم باید تمام زندگی خودمان را متناسب با خدا پرستی تغییر بدهیم و این می‌شود دین که خدای متعال آن را تبیین می‌کند.

وی در ادامه آیه «اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَٰهٍ غَيْرُهُ» بیان کرد: وقتی ما قبول کنیم خداوند متعال را بپرستیم باید از خدایان دیگر دست بکشیم و تمام زندگی خودمان را متناسب با پرستش خداوند متعال تغییر بدهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نسبت به پدیده فلسفی «بلوغ عقل» که غربی‌ها مطرح می‌کنند اظهار داشت: در تمام قواعدی که دنیای امروز وضع کرده است و می‌گویند که خودمان با تکیه بر فهم خودمان دنیا را اداره کنیم از جمله همین حرف‌ها است منتهی شکل و صورتی تازه به خود گرفته است.

وی به بیان جواب حضرت شعیب پرداخت و تصریح کرد: من می‌خواهم همه مناسک زندگی‌تان را تغییر بدهم؛ اما اولاً انبیاء وقتی می‌آیند با بینه‌ای در عالم راه می‌روند و این بینه است که حق و باطل را از هم جدا می‌کند که فرقان نام دارد و اگر کسی دنبال بینه حرکت کند در فضای تاریکی و ضلالت حرکت نمی‌کند.

آیت‌الله میرباقری در بیان پاسخ دوم حضرت شعیب(ع) ادامه داد: خداوند متعال رزق نیکویی به من اعطا کرده است و من می‌خواهم این رزق را در میان شما پخش کنم؛ این رزق رزقی است که با تنظیم مکیال و میزان به شما بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: دو سفره داریم که صاحب یکی نبی اکرم(ص) و حضرت علی(ع) هستند که به آن شجره طوبی اطلاق می‌شود؛ در دنیا به آن «نعیم» و در آخرت نیز «جنت» می گویند که رزقی نامحدود و بیکران را در اختیار مسلمانان و مؤمنان قرار می‌دهد و در طرف دیگر نیز شیاطین و کافران هستند و این برای اثبات رحمانیت خداوند است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در بیان آیه شریفه «وَلَوْلَا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِنْ فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ» تصریح کرد: خداوند متعال سفره‌ای که برای شیاطین و جنیان پهن کرده است از روی رحمانیت خداوند متعال است.

وی در تلاش فلسفه غرب در جهت ارضای تمنیات بیان کرد: غرب تلاش می‌کند برخی را متمول کند و باقی را وارد فضای مجازی که فضایی پر از اوهام و خیال است کند تا در مقابل آیندۀ واقعی محدودی را در نظر گرفته تا افراد را در یک فضای به ظاهر نامحدود قرار بدهند.

آیت‌الله میرباقری در پایان نتیجه پایبندی مسلمانان و مؤمنان واقعی را رسیدن به بقیه‌الله دانست و گفت: وقتی انسان در عالم مؤمنانه زندگی کرد در آخرت به امام که همان برّ واقعی است می‌رسد./پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
موافقم
0
0