۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۲۵۶۷
مسؤول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

تداوم کارگاه‌ها و خدمات مشاوره‌ای پژوهش در مدارس علمیه خراسان شمالی

تداوم کارگاه‌ها و خدمات مشاوره‌ای پژوهش در مدارس علمیه خراسان شمالی
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رحیمی گفت: اداره پژوهش حوزه علمیه استان برای ارتقای سطح دانایی و توانایی پژوهشی طلاب در نگارش مقالات و تحقیقات خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام حمید رحیمی، مسؤول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به تداوم برنامه‌های ارائه مشاوره‌های پژوهشی در مدارس علمیه استان با وجود شرایط کرونایی، اظهار کرد: طلاب سطح یک مدارس علمیه استان با توجه به اینکه در ابتدای راه سبز پژوهش هستند، در طول نگارش مقالات با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که حضور راهنما در کنار آنان الزامی است تا راهکارهایی را برای خروج از مشکلات و انتخاب مسیر درست به آنان ارائه دهند.

وی افزود: اداره پژوهش حوزه علمیه استان برای ارتقای سطح دانایی و توانایی پژوهشی طلاب در نگارش مقالات و تحقیقات درسی خود، خدمات مشاوره‌ای به‌صورت فردی و گروهی ارائه داده است و از ابتدای شروع فعالیت در مدارس، تمام تلاش خود را برای ارائه مشاوره‌های لازم جهت برطرف کردن مشکلات طلاب در عرصه تحقیق و پژوهش با استفاده از اساتید موفق در این امر پژوهش انجام داده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به بازدید از مراکز علمی و نمایشگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه، اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های مهم در زمینهٔ ایجاد انگیزه در طلاب و پژوهشگران و آشنایی آنان با کتب حوزوی و غیر حوزوی، برگزاری نمایشگاه‌های علمی پژوهشی است که در همین راستا اداره پژوهش در دو مرحله نمایشگاه آثار پژوهشی طلاب و اساتید را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بازدیدهای متعددی توسط طلاب از نمایشگاه‌ها و مراکز علمی ازجمله نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در مشهد، نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان، نمایشگاه کتاب بجنورد، نمایشگاه کتاب شهرستان شیروان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: یکی از ضرورت‌هایی که همیشه در حوزه‌های علمیه مطرح است و در فهرست نیازسنجی مسؤولین به امر آموزش طلاب در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته، مبحث مهم تشکیل کارگاه‌های پژوهش محور است که همه ساله این کارگاه‌ها با همکاری اداره پژوهش در مدارس علمیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا تاکنون کارگاه‌های تخصصی ازجمله آشنایی با موضوعات پژوهش و بایسته‌های تحقیق، مهارت‌های تحصیل موفق، انگیزه‌ها و روش‌ها، مقاله‌نویسی، سواد رسانه، روش کار با نرم‌افزارهای پژوهشی و ... در سطح مدارس علمیه استان برگزار شده است./9314//310/خ

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
اگر می‌شود کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کرد، حضوری برگزار کنید
0
0