۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۶۳۳۷۳

عدم شفافیت اعتماد عمومی را از بین می برد

عدم شفافیت اعتماد عمومی را از بین می برد
خوزستان - شهردار امیدیه با بیان اینکه اعتماد مردم مهمترین سرمایه است، گفت: با راه اندازی سامانه شفافیت عملکرد و رفتار کارمندان در برخورد با ارباب رجوع قابل ارزیابی است.
مهندس شریفات شهردار امیدیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه پایین بودن بهره وری نیروی انسانی و درآمد‌ها نسبت به شرح وظایف در کنار هزینه‌های بالا از مشکلات عمده شهرداری‌ها است، اظهار داشت: بسیاری از املاک شهرداری در سال‌های گذشته به وسیله شهرداری و اعضای شورای شهر، هدر رفتند که سامانه شفافیت امیدیه برای جلوگیری از چنین هدر رفت‌هایی طراحی شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اعتماد مردم مهمترین سرمایه شهرداری است، اضافه کرد: با افزایش اعتماد عمومی قطعا سرمایه شهرداری‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ از آنجا که فقر هولناک‌ترین پدیده است که به دست انسان‌ها ساخته می‌شود بنابراین باید به ریشه کنی عواملش پرداخت.

وی با بیان اینکه توانمندی اجتماعی و آشنایی با حقوق اولیه یکی از راهکار‌های مبارزه با فقر است، بیان داشت: بسیاری از مردم نمی‌دانند که ده درصد املاک معوض شهرداری‌ها باید به بافت‌های فرسوده اختصاص یابد و یا اینکه چه فساد‌هایی در مزایده‌ها و مناقصه ها، اموال و ماشین آلات شهرداری رخ می‌دهد.

شهردار امیدیه اظهار داشت: مردم در صورت آگاهی از حقوق اولیه خود نه تنها به مقابله با شورای شهر می‌پردازند بلکه شورا را از مسیر در پیش گرفته به مسیر اصلی باز می‌گرداند و انتخاب بهتری در آینده خواهند داشت.

شریفات با بیان اینکه در صورت اعتمادسازی شاهد مشارکت بیشتر مردم خواهیم بود، اضافه کرد: مردم اگر نظارت بیشتری به شهرداری داشته و خواهان زندگی مرفه تری هستند باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری نقش عمده‌ای در برطرف سازی فقر ایفا می‌کنند، تصریح کرد: مردم اگر به همه مصوبات شورای شهر دسترسی داشته باشند، به ارزیابی عملکرد شورا می‌پردازند و به جای قومیت گرایی یا رفاقت، براساس عملکرد و توانمندی رأی خواهند داد.

شریفات با بیان اینکه با راه اندازی سامانه شفافیت عملکرد و رفتار کارمندان در برخورد با ارباب رجوع قابل ارزیابی است، اظهار داشت: برای شورای شهر این امکان فراهم شده که ببیند سیستم شهرداری پاسخگوی مراجعان است یا خیر؟. اگر مردم رضایت و حضور فعال داشته باشند قطعا شهرستان می‌تواند دارایی هایش را به سرمایه تبدیل کند.

شهردار امیدیه با اشاره به اینکه مردم باید محور برنامه ریزی شهرداری و شورا باشند، خاطرنشان کرد: در این صورت کسی جرأت نخواهد داشت که برای منافع شخصی به معامله شهرستان در آینده بپردازد و سیستم شهرداری و شورای شهر قائم به شخص نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های رامشیر و بهبهان از طراحان اپلیکیشن سامانه شفافیت برای همکاری دعوت به عمل آوردند، طراحان اپلیکیشن بدون هیچ هزینه و جهادگونه به طراحی پرداختند./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات