۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۶۴۴۸۵
امام جمعه شهرستان رزن مطرح کرد؛

بزرگداشت مناسک و شعائر دینی؛ رمز بقای اسلام

بزرگداشت مناسک و شعائر دینی؛ رمز بقای اسلام
همدان - امام جمعه رزن گفت: مناسک و شعائر دینی رمز بقای اسلام در این دنیای پرتلاطم امروزی است، بنابراین باید سعی کنیم که اصول دین را با مقتضیات زمان پیش ببریم.

حجت الاسلام علی اکبر منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داشت: یکی از اجتماعات بزرگ در جهان اسلام، برگزاری و اقامه نماز جمعه و جماعت است که این امر زمینه ساز وحدت و اخوت بیشتر برادران دینی با همدیگر می شود.

امام جمعه شهرستان رزن گفت: در این میان می توان به نقش بسیار مهم و کلیدی نماز جمعه در جوامع اسلامی اشاره کرد. نماز جمعه دارای ابعاد مختلفی است که بی شک حضور در آن نه تنها برای هر مسلمانی واجب عینی است، بلکه حضور در این آیین اسلامی می تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مسایل باشد.

وی در ادامه با اشار به اینکه در ماه های اخیر بیماری کرونا در کشور باعث تعطیلی بسیاری از نمازهای جمعه و جماعت شده است، افزود: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور و بنابر دستور متولیان و نیز نگاه و توجه اسلام به مساله سلامتی مومنین بسیاری از شهرها از برگزاری نماز جمعه محروم هستند، بنابراین از مردم می خواهیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی در خروج این بیماری از کشور کمک کنند.

حجت الاسلام منصوری حضور در منزل در این ایام را یک فرصت مغتنم برای مطالعه بیشتر، حضور در جمع خانواده و... عنوان کرد و افزود: در این روزها که به علت کرونا اکثرا مجبور به خانه نشینی هستیم، باید وقت و زمان را غنیمت بشماریم و با مطالعه کتب دینی و .... هم به نوعی از زمان بهره مثبت ببریم و هم اینکه با حضورمان در منزل پایه های خانواده را تحکیم ببخشیم.

امام جمعه شهرستان رزن در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مردم استان همدان در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا، گفت: طبق آمارهای استانی و کشوری، عزاداران همدانی در دهه محرم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی عملکرد بسیار قابل قبولی داشته اند که این امر خود باعث ناامیدی دوباره برای دشمنان خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امسال راهپیمایی اربعین به علت بیماری کرونا برگزار نمی شود، ابراز کرد: همانگونه که بیان شد، سلامت مومنین یکی از اولویت های دین مبین اسلام است، بنابراین امسال برای حفظ سلامت مومنین و دوستداران اهل بیت علیهم السلام راهپیمایی اربعین لغو شده است، اما این لغو بدان معنا نیست که ما اربعین حسینی نخواهیم داشت، بلکه امسال می توانیم با برنامه ریزی دقیق تر، اربعینی باشکوه برگزار کنیم.

حجت الاسلام منصوری در پایان سخنان خود گفت: مناسک و شعائر دینی رمز بقای اسلام در این دنیای پرتلاطم امروزی است، بنابراین باید سعی کنیم که اصول دین را با مقتضیات زمان پیش ببریم که این امر از تعطیلی دین و دور شدن ما از معنویات جلوگیری می کند./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات