۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۵۱۵۷
سرپرست مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود:

تحصیل مجازی نباید بر انگیزه طلاب تأثیر منفی بگذارد

تحصیل مجازی نباید بر انگیزه طلاب تأثیر منفی بگذارد
لرستان - حسینی به تحصیل مجازی طلاب و نبود امکانات لازم برای طلبه ها اشاره کرد و گفت: نباید اجازه داد انگیزه تحصیلی طلبه کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، عصمت حسینی، ظهر امروز در جمع معاونان و اساتید حوزه علمیه حضرت زهرا(س) دورود به بیان اهمیت و جایگاه مسائل آموزشی در رشد و پیشرفت تحصیلی طلاب پرداخت و گفت: اساتید در این زمینه نقش بسزایی دارند.

سرپرست مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود با اشاره به تدریس غیرحضوری در مدارس علمیه به علت شیوع ویروس کرونا افزود: در شرایط حساس کنونی اساتید باید تمام تلاش خود را برای ارتقای تحصیلی طلاب به کار گیرند.

وی با اشاره به نقش مسائل آموزشی طلاب در شرایط کنونی کرونایی خاطرنشان کرد: اساتید باید توجه داشته باشند که پيامد هر فعاليت آموزشي «يادگيري» است.

حسینی با بیان اینکه هدف از آموزش، تحقق يادگيري پايدار بین طلاب است، اذعان داشت: منظور از يادگيري ايجاد تغيير در دانش، مهارت و نگرش هاي شخص يادگيرنده است.

وی با اشاره به اینکه صاحب نظران نقش يادگيري و آموزش را در تربيت افراد مؤثر مي دانند، خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه مدرس و تأکید مرکز مدیریت بر اهتمام ورزیدن اساتید و طلاب در برگزاری کلاس ها در این سامانه، از اساتید درخواست می شود با سعه صدر و انجام ابتکارات مختلف در جهت ایجاد انگیزه در طلاب، به سیستم آموزش مدرسه درجهت رشد و شکوفایی تحصیلی و کیفیت یادگیری متون آموزشی طلاب کمک کنند.

حسینی بیان داشت: غیر حضوری بودن کلاس ها و وجود مشکلات سامانه مدرس و نداشتن امکانات کافی توسط طلاب( امکانات اینترنتی، نرم افزاری وسخت افزاری) نباید موجب بی انگیزه شدن طلاب نسبت به تحصیل شود./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات