۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۷۰۵۷۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ائمه جمعه دیده‌بانان فرهنگی و معنوی جامعه هستند

ائمه جمعه دیده‌بانان فرهنگی و معنوی جامعه هستند
خراسان شمالی - امام جمعه بحنورد گفت: امام‌جمعه باید مراقب باشد جامعه از مسیر دین، انقلاب و نظام خارج نشود و اگر در جایی انحراف و کژروی دید ورود کرده و راهبری و هدایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در شصت و یکمین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به رسالت ویژه ائمه جمعه، اظهار کرد: امامان جمعه کسانی هستند که در پیشانی کار قرار دارند؛ به‌گونه‌ای که هم دغدغه دین و ولایت و نظام دینی را دارند و هم مراقب هستند مجموعه شهر و استان محل خدمت آن‌ها خدای‌ناکرده از مسیر خارج نشده و انحرافی در روند حرکت آن صورت نگیرد.

وی افزود: امام‌جمعه باید مراقب باشد مجموعه شهر از مسیر دین و انقلاب و نظام خارج نشود و اگر در جایی انحراف و کژروی دید تکلیف دارد ورود کرده و نظارت و راهبری و هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با توجه به اینکه همه اقشار به ائمه جمعه رجوع کرده و مسائل و مشکلات خود را با آن‌ها مطرح می‌کنند، این مرجعیت کار ائمه جمعه را سنگین می‌کند.

وی تصریح کرد: درواقع ائمه جمعه دیده بان شهرستان و استان هستند که این کار دشوار جز با هم‌فکری و هماهنگی ائمه جمعه سراسر استان امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید در قالب هیئت اندیشه‌ورز مسائل فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و ... استان را مسئله یابی کرده و وقتی در یک موضوع به نتیجه‌ای رسیدیم، همه ائمه جمعه صدای واحدی در استان باشیم و موضوع را به عنوانید واحده پیگیری کنیم.

وی افزود: وقتی قرار است از طرح و برنامه‌ای حمایت کنیم اگر از همه ائمه جمعه صدای واحدی شنیده شود، حتی فکر اینکه بخواهند از این مجموعه بهره‌برداری غلط بکنند به ذهن دشمنان و بدخواهان خطور نمی‌کند.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: همه بایدید واحده باشیم؛ زیرا این همگرایی و هم‌صدایی سبب می‌شود استان در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... بهتر، بیشتر و سریع‌تر رشد کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات