۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۸۶۵۶۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

خطبا و مداحان در ایام محرم از طرح مطالب غیر مستند پرهیز کنند

خطبا و مداحان در ایام محرم از طرح مطالب غیر مستند پرهیز کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: باید اولین و اصلی ترین هدف از اقامه عزای حسینی، افزایش و معرفی بهتر اسلام به ویژه رویداد تاریخی عاشورای حسینی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه امروز در دیدار جمعی از خطبا، مداحان و روضه خوانان استان کرمانشاه در سخنانی عنوان داشت: ماه محرم بهترین فرصت برای نشر و گسترش معارف دینی و اسلامی است.

وی گفت: در این ماه به ویژه در دهه نخست محرم، می توان کارهای فرهنگی و مذهبی بسیاری با هدف تبیین و معرفی اسلام واقعی انجام داد که بخش اعظمی از این کار بر عهده شما مداحان، خطبا و روضه خوانان است.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با این وجود در این روزها و ایام خطر نفوذ جریان های دین ستیز در قالب های مختلف وجود دارد، مسؤولان تشکل های دینی و مجالس عزا باید به شدت از نفوذ این جریان های ملحد و حاشیه دار پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه افزود: مداحان و روضه خوانان باید با استناد به منابع معتبر دینی برنامه های خود را در این ایام انجام دهند، زیرا هرگونه اشتباه و یا بی اطلاعی از تاریخ اسلام به ویژه تاریخ عاشورای حسینی می تواند زمینه ساز بدعت های بزرگی در اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: باید خروجی مجالس عزای حسینی، ایجاد شور و شعور برای مخاطبین و عزاداران باشد، کسانی که در این مجالس عزیز شرکت می کنند باید با وجود مداحان و خطبا برجسته و با علم اطلاعات خود درباره حقیقت قیام عاشورا و دیگر شؤونات دینی را افزایش دهند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: باید اولین و اصلی ترین هدف از اقامه عزای حسینی، افزایش و معرفی بهتر اسلام به ویژه رویداد تاریخی عاشورای حسینی باشد نه اینکه مجلسی برگزار کنیم که در آن اطلاعات نادرست و غیرتاریخی و غیرمستند به مخاطب القا کنیم که این کار نه تنها باعث سست شدن ریشه های دینی می گردد بلکه خود زمینه ساز بدعتی اسلام سوز خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی تأکید کرد: خطبا نیز باید مهمترین اولویت خود را در این شب های عزیز و بزرگ، تبیین فلسفه قیام عاشورا علیه دستگاه امویان قرار دهند، خطبا باید اصل این قیام خونین عاشورا توسط فرزند رسول الله(ص) را برای مخاطبین و عزادران تشریح کنند تا شبهه ای در این میان به وجود نیاید.

این استاد حوزه علمیه گفت: مجالس عزای حسینی در صورتی که از خطبا، سخنرانان و مداحان برجسته و با علم استفاده کنند، خود بهترین، بزرگترین و کامل ترین دانشگاه برای هر دوستدار اهل بیت(ع) خواهد بود.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اشعاری که در ایام محرم توسط مداحان خوانده می شود، باید از ریشه تاریخی و واقعیت ها نشات گرفته باشد، نباید اجازه داد که برای ایجاد شور حسینی به هر نوع سخن و کلامی که ریشه و مبدا نامعلومی دارند، مستمسک شویم، زیرا این کار اصل تشیع و اسلام را عملا زیر سؤوال خواهد برد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در پایان سخنان خود تأکید کرد: امیدواریم که در ایام محرم همه ما با حضور فعالانه و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در این روزهای کرونایی بتوانیم که از این مجالس معنوی فیوضات کاملی ببریم و بتوانیم که بهتر و کامل تر اسلام ناب محمدی(ص) را بشناسیم./1400/پ210/

ارسال نظرات