۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۸۸۶۸۹
حجت الاسلام ایزدهی در گفت‎‌وگو با رسا:

سفرهای استانی منجر به جامعه شناسی مبتنی بر واقعیات می‌شود

سفرهای استانی منجر به جامعه شناسی مبتنی بر واقعیات می‌شود
حجت الاسلام ایزدهی گفت: سفرهای استانی منجر به جامعه شناسی مبتنی بر واقعیات می‌شود و این نوع شناخت از جامعه با ارقام و اعداد و گزارش میسر نخواهد شد.

حجت‌‌‌الاسلام سید سجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سفرهای استانی آیت الله رئیسی آن‌ها را نیکو شمرد و گفت: این سفرها منجر به جامعه شناسی مبتنی بر واقعیات می‌شود و رئیس جمهور مسائل موجود را حضوری در می‌یابد؛ این نوع شناخت از جامعه با ارقام و اعداد و گزارش میسر نخواهد شد.

وی همچنین افزود: نکته دیگری که این رفت و آمدها دارد این است که به مردم اعتماد می‌بخشد و مردم مسئولین را در کنار خود می‌بینند؛ طبعتا این که مردم مناطق محروم مسئول رده بالای کشوری را از نزدیک می‌بینند و با آن درد و دل می‌کنند، تأثیر به سزایی در روحیه آنان خواهد داشت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه تصریح کرد: هنگامی که رئیس جمهور به مکانی می‌رود، چشم‌ها بدان جا دوخته می‌شود و انتظارات از مسئولان آن منطقه بالا می‌رود؛ همچنین مسئولان استانی به واسطه حضور مسئولان بالادستی بیش از پیش تن به کار می‌دهند.

وی همچنین ادامه داد: وقتی رئیس جمهور وزیر را با خودش می‌برد و در شورای اداری شرکت می‌کنند، این کار مقداری کارها را به سامان می‌رساند؛ همه این ها امواجی است که در کنار هم قرار گرفتن آنها، امید به بهتر شدن را نوید می‌دهد اما اینکه نتیجه اش چه خواهد شد، باید صبر کرد.

حجت الاسلام ایزدهی خاطرنشان کرد: این کار فارغ از طریقیت رسیدن به مطلوب، خودش موضوعیت دارد و موجب کارآمدی، اعتماد بخشی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود؛ این کار می‌تواند قدری فضای عمومی جامعه را تلطیف و رابطه بین مردم و حاکمیت را مستحکم تر کند.

ارسال نظرات