۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۵۶۵۲
امام جمعه ساری:

«ما می توانیم» باید به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود

«ما می توانیم» باید به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: ما می توانیم باید به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری گفت: رهبری در این دیدار فرمودند دشمنان می خواهند یک دروغ را بین ملت ها القاء کنند و آن دروغ ما نمی توانیم است.

وی با بیان این که ما می توانیم یک واقعیت و ما نمی توانیم یک دروغ است که دشمن در ما برای جلوگیری از پیشرفت ملت ها القاء می کند، افزود: باید مراقب باشیم که دشمن این دروغ را در میان ما نشر نکند و فکر نکنیم که ما نمی توانیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمن پس از نهادینه کردن ما نمی توانیم ما را از توانمندی هایمان غافل خواهد کرد، بیان داشت: وقتی از توانمندی هایمان غافل شدیم، دشمن آن گاه به غارت مملکت، استعدادها و ثروت ها خواهد پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که دروغ، غفلت و غارت مثلث خطرناکی است که دشمن در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم تا فریب این توطئه های دشمن را نخوریم.

وی با تأکید براین که ما می توانیم باید به یک باور، گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم در سایه همین شعار می توان به پیشرفت های عظیمی دست یافت که در طول 43 سال اخیر نیز همین گونه بوده است.

امام جمعه ساری همچنین به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تشویق استعدادها به خروج اشاره کشور اشاره کرد و افزود: نخبگان کشور می توانند برای گذراندن دوره های تکمیلی به سایر کشورها بروند، اما پس از تکمیل دروه برای خدمت به مردم به کشور بازگردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که متأسفانه برخی به دنبال ناامید کردن استعدادهای داخلی کشورمان و فرار مغزها است، تصریح کرد: این عده با ناامید کردن جوانان مستعد و نخبه کشورمان نسبت به آینده کشور آنها را ناامید و زمینه فرار آنها از کشور را فراهم می کنند که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند این کار یک خیانت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مجلس در خصوص پیگیری قرارداد نفتی کرسنت اشاره کرد و افزود: این قرارداد خسارت بزرگی برای ایران اسلامی است و باید عوامل و کسانی که در این قرارداد دخالت داشتند شناسایی و مشخص شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین به تحریم های روز گذشته آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و با بیان این که این کشور فریبکار یکجانبه از برجام خارج شد و نه تنها تحریم های گذشته را لغو نکرد بلکه هر از چند گاهی تحریم های جدیدی را از علیه کشورمان وضع می کند، ادامه داد: در حالی آمریکا دست به چنین اقدامات خصمانه ای علیه کشورمان می زند که همواره کشورمان را تشویق می کند به میز مذاکره بازگردد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند همه تحریم ها علیه ایران اسلامی باید برداشته، لغو و راستی آزمایی شوند، افزود: مسؤولان کشور مراقب باشند که آمریکایی ها در جنگ واژه ها مهارت خاصی دارند./950/

ارسال نظرات