۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۰۳۵۱۷
به همت هیئت خادمیاران رضوی استان قم؛

مراسم شام شهادت‌ امام موسی کاظم در حرم حضرت معصومه برگزار شد

مراسم شام شهادت‌ امام موسی کاظم در حرم حضرت معصومه برگزار شد
به همت هیئت خادمیاران رضوی استان قم مراسم شام شهادت‌ امام موسی بن جعفر(ع) با حضور خادمیاران رضوی استان قم و زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و رحانیت خبرگزاری رسا، به همت هیئت خادمیاران رضوی استان قم مراسم شام شهادت‌ امام موسی بن جعفر (ع) با حضور خادمیاران رضوی استان قم و زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم هیئت خادمیاران رضوی استان قم در محضر بانو حضرت معصومه(س) اقامه عزا نموده و به محضر بی بی عرض تسلیت کردند.

در ابتدای این مراسم گروه سرود رایة الهدی در مدح حضرت معصومه(س) و حضرت ابوطالب، پدر بزرگوار امیرالمومنین(ع) به اجرای سرود پرداختند.

در بخش دوم این مراسم حجت الاسلام سید احمد دارستانی به سخنرانی پرداخت و با شکرگذاری به محضر خداوند جهت حضور در جوار حضرت معصومه(س) سخنرانی خویش را آغاز کرد.

وی در ابتدای سخنان خود به مقدمه ای از زندگانی امام هفتم پرداخت و گفت: امام موسی بن جعفر(ع) در ۵۵ سال عمر پربرکت خویش و در طول ۳۵ سال از دوران امامت خود با ۴ خلیفه غاصب عباسی روبرو بود که خلیفه هارون الرشید آخرین خلیفه عباسی دوران امامت ایشان بود که سرانجام با خرمای زهرآلود در سیاه چال غربت، امام را به شهادت رساند.

حجت الاسلام دارستانی در ادامه به نگین انگشتری امام کاظم(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نگین انگشتری امام‌ هفتم ذکر حسبی اله بود که با این ذکر دوران اسارت خویش را سپری نمودند.

حجت الاسلام دارستانی در ادامه سخنرانی خویش در مورد دوران زندگانی امام موسی بن جعفر(ع) دوران زندگی ایشان را به سه مورد تقسیم کرده و ابراز داشت: یکی از دوران زندگی امام هفتم دوره رسیدگی به فقرا و بیچارگان بود که امام  در این دوران که دورانی پر برکت بود از فقرا دستگیری کرده و کیسه های نان و خرما درب خانه فقرا می برد و دستگیری امام از فقرا به ما می آموزد که نباید نسبت به فقرا بی توجه بود.

وی در ادامه سخنرانی خود، دومین دوره امام کاظم(ع) را دوره عبادت و بندگی خداوند تبارک و تعالی دانست و افزود: سجده های طولانی امام کاظم، ذکرهای فراوان، اشک و مناجات های فراوان، استغفار به درگاه خداوند کار روزانه حضرت بود و عبادت و بندگی امام نشان می دهد که غایت و نهایت بندگی، بندگی خداوند است و لاغیر.

حجت الاسلام دارستانی سومین دوره زندگی امام هفتم را دوره جهاد امام کاظم(ع) دانست و ابراز داشت: یکی از جهات جهاد امام موسی بن جعفر(ع) داشتن اولاد زیاد بود؛ چراکه امام هفتم(ع) در طول عمر با برکت خویش ۳۷ فرزند به دنیا آوردند و این سیره امام می تواند الگویی باشد برای این روزهای جامعه ما تا در آینده با مشکل پیری جمعیت مواجه نشویم.

وی در ادامه ابراز داشت: امروزه عصر ما عصر موسی بن جعفر است و باید امروزه به نکته فرزندآوری توجه شود تا نسل مسلمانان و شیعه با مشکل مواجه نشود.

گفتنی است، در ادامه مراسم شام عزا، با حضور آقای سیدعلی حسینی نژاد مراسم روضه و سینه زنی برپا شد.

ارسال نظرات