۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۰۵۴۲۹
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا تأکید کرد؛

ضرورت تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی دفاع مقدس در جامعه

ضرورت تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی دفاع مقدس در جامعه
مازندران - حجت الاسلام رعایتی بر ضرورت تبیین و روایت صحیح ارزش ها و آرمان های معنوی دفاع مقدس در جامعه امروز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر رعایتی، مسؤول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سال جدید گفت: هر کشوری نطقه عطفی دارد و نقطه عطف ایران اسلامی بعد از انقلاب، دفاع مقدس است که نقطه اوج غیرت و ایثار بوده است.

وی با اشاره به این که همه کشور‌های دنیا تلاش کردند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند، گفت: ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی با غیرت دینی و ملی خود، هشت سال از وطن اسلامی دفاع و حراست کرد.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که دشمن در دفاع مقدس با همه امکانات و سلاح خود به کشورمان حمله کردند، ادامه داد:، اما ملت ایران تنها نظاره گر نبودند و، چون دیدند دشمن به میهن اسلامی حمله کرده برای دفاع از دین، ناموس و خاک کشور بسیج شدند و به جنگ و جبهه رفتند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به ایثارگری‌های جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در صحنه‌های جبهه حق علیه باطل، خاطرنشان کرد: پیر و جوان جان خود را نثار کردند تا ایران اسلامی سربلند و سرافراز باشد و به همین خاطر اگر نوجوانان و جوانان حتی آن‌هایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشنند وقتی در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، آن ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا تبلور پیدا می‌کند.

وی با بیان این که راهیان نور نشان دهنده مردانگی شهدا و ایثارگرانی است که موجب شدند امروز ایران اسلامی به مرحله‌ای برسد که ابرقدرت‌های دنیا در مقابل آن زانو بزنند و به آن التماس کنند، خاطرنشان کرد: در زمان رژیم منحوس پهلوی، شاه ملعون به ابرقدرت‌ها التماس می‌کرد، اما امروزه برخلاف آن است و می‌بینید که ابرقدرت‌ها به ایران نیاز داند و ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی بدست آورده است.

حجت الاسلام رعایتی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که گرامیداشت یاد و خاطره فرزندان این کشورکه در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند نخستین دلیل رفتن به راهیان نور است، افزود: جوانانی که جنگ را ندیدند و تنها شنونده آن رشادت‌ها و ایثارگری‌ها بودند با دیدن این فضاها، این آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی را در خود تقویت خواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که حضور در برنامه فرهنگی راهیان نور خود یک تبیین واقعی جهاد است، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال آن هستند که به مردم بگویند، انقلاب کاری نکرده و پیشرفتی نداشته در صورتی که مردم وقتی به راهیان نور می‌روند و می‌بینند رزمندگان با دستان خالی شروع کردند و امروز به چه موفقیت‌هایی رسیدیم.

وی با اشاره به این که این سفر اثرات معنوی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، افزود: سفر به یک مکان مقدس یک سیر معنوی در انسان ایجاد می‌کند که ماندگار خواهد شد و آنچه که باعث ماندگاری است تقویت معرفت است.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که اوج معنویت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس موجب شد که جبهه اسلام با دستان خالی در مقابل دشمنان بیاستد و از میهن اسلامی دفاع و حراست کند، گفت: همان عوامل معنوی امروز نیز عامل موفقیت و پیروزی کشورمان در عرصه‌های مختلف است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید براین که ارزش‌ها و آرمان‌های معنوی دفاع مقدس باید به خوبی در جامعه امروز تبیین و روایت شود، ادامه داد: امروز نیز همه وظیفه داریم به وصیت نامه شهدا که تأکید بر پشتیبانی از ولایت فقیه داشتند عمل کنیم تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

وی، توجه به مباحث دینی و همچنین عمل به دستورات و رهنمودهای، ولی فقیه را از جمله راه‌های مهم تقویت معرفت در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر مطالبات و منویات مقام معظم رهبری به طور دقیق اجرایی شود، دنیا و آخرت خوبی خواهیم داشت. /۹۵۰/

ارسال نظرات