۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۰۵۴۳۳
امام جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان به جای اقتصاد نفت محور در سال جدید

ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان به جای اقتصاد نفت محور در سال جدید
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که باید بین علم و ثروت هم افزایی شود، گفت: باید در سال جدید اقتصاد سنتی نفت محور جای خود را به اقتصاد دانش بنیان و دانش پایه بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با بیان این که همواره باید به یاد اهل بیت(ع) باشیم، گفت: به طور حتم بهره گیری از فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در زندگی، ما را سعادتمند خواهد کرد.

وی، فرار از اسامی اهل بیت(ع) را خیانت دانست و افزود: باید در نام گذاری ها به اسامی اهل بیت(ع) ویژه توجه کنیم که متأسفانه برخی ها با شایعه سازی از این امر پرهیز می کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که پرهیز از نامگذاری اسامی اهل بیت(ع) بر روی فرزندان را هجمه به فرهنگ دینی خانواده ها از سوی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: نام پیام دارد و ما باید این حق و حقوق را نسبت به اهل بیت(ع) ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن فصل بهار نو شدن زمین اشاره کرد و با بیان این که ابتدا باید به خاطر این نو شدن زمین خداوند متعال را شکر کنیم، ادامه داد: توجه به مبدأ و معاد نیز در نو شدن زمین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که سومین درسی که می توان از نو شدن زمین گرفت به یاد امام زمان(عج) بودن است، تصریح کرد: حیات واقعی زمین به عدالت، ایمان و تقوا است و با ظهور ایشان زمین، زمان و انسان ها زنده می شود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال نو از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زا اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید توجه کنند که به جای این که مانند سال های گذشته ثروت را از نفت بدست آورند تلاش کنند این ثروت از علم بدست بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید بین علم و ثروت هم افزایی شود، خاطرنشان کرد: باید در سال جدید اقتصاد سنتی نفت محور جای خود را به اقتصاد دانش بنیان و دانش پایه بدهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حرکت کشاورزی به سمت دانش بنیان و علم محور در کشور تأکید کرد و گفت: همچنین باید به مسأله ذخیره سازی آب در کشورمان بیشتر توجه شود و باید رویکرد علمی دانش پایه را در این سال مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به دستاوردهای مهم سفر رییس جمهور به مازندران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مصوبات این سفر از سوی مسؤولان استان با جدیت در حال پیگیری است.

امام جمعه ساری با بیان این که کشف مسائل استان و تلاش در جهت رفع و اصلاح امور مهم است، خاطرنشان کرد: یکی از این مسائل موضوع زمین خواری بود که خوشبختانه پس از دستور رییس جمهور به طور جدی در حال پیگیری و مبارزه با عوامل زمین خواری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که بیت المال حیف و میل شده باید احیاء شود و این انتظار ما از دولت انقلابی است، تصریح کرد: باید با کسانی که منابع طبیعی و بیت المال را به تاراج می برند به شدت برخورد شود./950/

ارسال نظرات