۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۰۸۶۷۲
آیت الله خاتمی تاکید کرد؛

لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای مهار گرانی/ طالبان به فکر حفظ جان مردم افغانستان باشد

لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای مهار گرانی/ طالبان به فکر حفظ جان مردم افغانستان باشد
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: مردم ما پای نظام اسلامی ایستاده اند و دولت محترم باید تدابیر بهتر و بیشتری برای مهار گرانی های به وجود آمده اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عید سعید فطر که صبح امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم ایران اظهار داشت: خوش ترین خبری که می‌توان بعد از یک ماه روزه داری به روزه داران داد این است که نمازهای شما، قرآن خواندن های شما و دعاهای شما مورد قبول خداوند قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در این ماه باید ببینیم که آیا آثاری که از عبادت ها و روزه گرفتن ها در یک ماه باید برای ما حاصل می شد، اکنون حاصل شده است یا نه؟ اگر حاصل نشده باشد نباید نا امید شد؛ بلکه باید در پی آن دوید تا حاصل شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: در روایات ما سه اثر برای روزه و عبادات این ماه بیان شده است که یکی از آنها اثر اخلاص است که طبق روایتی خداوند اخلاص را برای انسان لازم کرد تا اثر ایمان در دل انسان ته نشین شود.

آیت الله خاتمی دومین اثر روزه گرفتن در روایات را به فکر محرومان بودن بیان کرد و اظهار داشت: باید همیشه به فکر محرومان و فقیران باشیم و منظور از فقیر کسی نیست که گدایی کند؛ بلکه فقیر کسی است که نمی تواند زندگی خود را بچرخاند.

وی سومین اثر روزه در روایات را این گونه بیان داشت که روزه، سپر دوری از آتش جهنم است و باید دید که آیا با اعمال خوب خود در این ماه توانسته ایم سپر محافظت از آتش جهنم را فراهم کرده باشیم یانه؟ باید همیشه مراقبت کرد تا در گناهان گرفتار نشویم.

آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به مناسبت های هفته ابراز کرد: یکی از این مناسبت ها روز کارگر است و هیچ مکتبی به مثل مکتب اسلام از قشر کارگر تجلیل نکرده است و مسئولان مربوطه باید در برابر این عزیزان به وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه دومین مناسبت هفته را روز معلم دانست و بیان داشت: از جمله زیباترین کلمات درباره مقام معلم فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است که معلمان را پیشران حرکت جامعه دانسته اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به راهپیمایی پرشکوه روز قدس خاطر نشان کرد: جا دارد از مردم ایران بخصوص مردم قم به خاطر شرکت باشکوه آنان در راهپیمایی روز قدس تشکر کنم؛ چراکه این راهپیمایی پیام بزرگی داشت و مردم در این روز، باشکوه و با انگیزه به خیابان ها آمده بودند.

 آیت الله خاتمی افزود: یک پیام راهپیمایی گسترده روز قدس مردم ایران این بود که مردم ثابت کردند پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند و امام و رهبر خود را دوست دارند و تا آخر نیز طرفدار انقلاب خواهند ماند و آن کسانی که می گویند مردم به نظام اسلامی تردید پیدا کرده‌اند، دروغ می‌گویند؛ چراکه نظام اسلامی به بن بست نرسیده و هرگز نخواهد رسید.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دیگر پیام این راهپیمایی را به مسئولان دانست و ابراز کرد: پیام این حضور باشکوه مردم به مسئولان نیز این است که ما پای آرمان های نظام ایستاده‌ایم و شما نیز باید مشکلات گرانی را از این نظام برچینید و ان شاءالله و به فضل الهی این گرانی ها کنترل خواهد شد و دولت محترم باید تدابیر بهتر و بیشتری در این باره اتخاذ کند.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به انفجار های پی درپی در کشور افغانستان و کشته شدن مسلمانان اظهار داشت: غصه افغانستان برای ما زجرآور است و مدام در آنجا انفجار و خونریزی مشاهده می‌شود و همه روزه نمازگزاران در حال شهید شدن هستند.

وی در پایان با اشاره به اعلان طالبان مبنی بر لزوم روزه‌گرفتن دوماهه مردم افغانستان گفت: طالبان به جای بازی های ژورنالیستی به داد مردم افغانستان برسد و از انفجارهایی که جان مردم را تهدید می کند جلوگیری کند.

ارسال نظرات