۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۱۵۳۳۴

تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه به مناسبت درگذشت مادر شهید «ادبیان»

تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه به مناسبت درگذشت مادر شهید «ادبیان»
کرمانشاه ـ امام جمعه و استاندار کرمانشاه طی پیامی مشترک درگذشت مادر شهید «ادبیان» را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه در پیام مشترکی درگذشت مادر شهید امیر سرلشگر «حسین ادبیان» را تسلیت گفتند.

در متن این پیام می خوانیم:

«عروج بانوی مجاهد پرور حاجیه خانم «حبیبه رضایی» از نمونه‌های بارز صبر و ایثار و مادر شهید معظم امیر سرلشکر حسین ادبیان موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

در متن این پیام همچنین آمده است: بی‌شک همت و تلاش آن بانوی عزیز در تربیت فرزندی مؤمن، انقلابی و ولایت‌مدار که با مجاهدت کم‌نظیر خویش پرچم جهاد و شهادت را در صراط مستقیم الهی و در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی به اهتزاز درآوردند، برای همیشه ماندگار خواهد بود.

در ادامه متن این پیام همچنین آمده است: این‌جانبان ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم شهید ادبیان و مردم گران‌قدر استان، از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه مغفوره علو درجات عالیه و برای بازماندگان اجر و پاداش الهی را مسئلت می‌نماییم.»

مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ فرمودند: «در هفته‌ گذشته ما ۲ عنصر عزیز، ۲ قهرمان، ۲ سرباز اسلام را از دست دادیم. ۲ جوانی که در راه خدا مدت‌های مدید با قاطعیت و با ایمان کامل جنگیده بودند. یکی سروان شیرودی، افسر هوانیروز و دیگری سرگرد ادبیان. این ۲ نظامی مسلمان برای ما خیلی حرف‌ها دارند.»

امیر سرلشکر شهید حسین ادبیان متولد استان کرمانشاه اردیبهشت ۱۳۶۰ در ارتفاعات بازی دراز، پس از انهدام تعدادی از تانک‌های دشمن بعثی و کشتن متجاوزان عراقی به عمق جبهه دشمن نفوذ می‌کند، از خود مقاومت شجاعانه و دلیرانه ای را به نمایش می‌گذارد که به علت تعداد زیاد نیروهای دشمن به محاصره در می‌آید و در حوالی ارتفاع یک هزار و ۱۵۰ متری به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر فرمانده شجاع گردان تکاور مالک اشتر سال ۹۸ پس از ۳۸ سال پیدا و در دهم همین سال بر دوش مردم قدرشناس کرمانشاه تشییع و خاکسپاری شد.

استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./1400/

ارسال نظرات