۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۱۵۵۲۰
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

نهادهای فرهنگی و مذهبی از موکب های حسینی حمایت کنند

نهادهای فرهنگی و مذهبی از موکب های حسینی حمایت کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: از نهادها و سازمان های فرهنگی و مذهبی انتظار داریم که موکب های حسینی را مورد حمایت خویش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در نشست با جمعی از مسئولین هیات های مذهبی و موکب داران شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و صفر هستیم، ماهی که سرنوشت و آینده اسلام در آن شکل گرفت.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب گفت: از همین رو پاسداشت و تبیین اهمیت محرم و صفر برای حفظ اسلام راستین بسیار مهم و حیاتی است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته می شود، عنوان داشت: مردم کرمانشاه سابقه ای دیرینه در پذیرایی از زائرین عتبات عالیات داشته و دارند از همین رو هر ساله در چنین ایامی مردم این استان خود را برای این دو ماه عزیز آماده می کنند.

حجت الاسلام رضوانی زاده عنوان داشت: امسال با توجه به اینکه در بحث کرونا وضعیت مطلوب تری داریم، کرمانشاه دوباره می تواند افتخار میزبانی از زائرین عتبات عالیات را داشته باشد، لذا ضروری است که زیرساختهای لازم برای این امر به صورت دقیق در نظر گرفته شود.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب خاطرنشان کرد: در این میان موکب ها نقش بسیار ویژه ای در ایام محرم و صفر برعهده دارند، این 2 ماه موکب داران می توانند با برنامه ریزی دقیق نقش کرمانشاه به ویژه شهرستانی همانند گیلانغرب را در سطح کشوری پررنگ تر کنند.

این استاد حوزه علمیه افزود: البته از نهادها و سازمان های فرهنگی و مذهبی انتظار داریم که موکب های حسینی را مورد حمایت خویش قرار دهند./1400/

ارسال نظرات