۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۲۱۵۳۸
با حضور نخبگان حوزوی برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی «نیازسنجی خدمات مرکز خدمات حوزه در چشم‌انداز ۱۴۱۴»

نشست هم‌اندیشی «نیازسنجی خدمات مرکز خدمات حوزه در چشم‌انداز ۱۴۱۴»
همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزوی با موضوع نیازسنجی خدمات مرکز در چشم‌انداز ۱۴۱۴ برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزوی با موضوع نیازسنجی خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه در چشم‌انداز 1414 برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام سید محسن موسوی معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز، ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه و مدعوین جامعه‌ی نخبگانی، بهره‌مندی از نقطه نظرات و راهکارهای جامعه هدف مرکز خدمات، از جمله گروه‌های نخبگانی را از اولویت‌های معاونت برنامه‌ریزی مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: برگزاری هیئت‌های اندیشه‌ورزی با حضور اقشار مختلف جامعه هدف، در دستور کار جدی برنامه‌های مرکز قرار دارد.

در ادامه، دکتر رضا نفری مدیرکل آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز با اشاره به رویکردهای تحولی مرکز خدمات از جمله پیاده‌سازی طرح هدفمندی و تأسیس اداره کل آینده‌پژوهی، توضیحاتی در خصوص حوزه‌های تمرکز اتاق‌های فکر و آمار و ارقام مرتبط با آن در سطح بین‌المللی ارائه کرد.

وی اهداف اصلی از برگزاری سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی مرکز خدمات را موارد ذیل برشمرد‌:

ایجاد فکر و ایده – منبع ایده سازی؛
تسهیل در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری؛
مسأله‌یابی و راهکارهای پیشنهادی جهت رفع مسائل؛
بهبود و پیشنهاد اصلاح سیاستگذاری‌ها؛
آینده‌نگری و توجه به نیازهای پیش‌روی طلاب و خدمات قابل ارائه مرکز در کمک به رفع نیازها.

در ادامه، مهندس عقیل ملکی‌فر، مشاور و تسهیل‌گر حوزه آینده‌پژوهی و اندیشه‌ورزی، برگزاری این نوع هم‌اندیشی‌ها را یک تکنیک در حل مسائل با رویکرد خلاقانه دانست که بیشترین کارکرد آن در شناسایی نیازها، مسائل و اولویت‌ها و ایده‌آوری در حل مسائل است.

سپس هر یک از اعضای نخبگانیِ جلسه، نظرات و پیشنهادهای خود را به تفکیک در خصوص عرصه‌های خدمت رسانی مرکز در حوزه‌های معیشت، سلامت، مسکن و خانواده ارائه کردند.

در پایان، مهندس ملکی‌فر با تقدیر و تشکر از نظرات و راهکارهای ارزشمند اعضای جامعه‌ی نخبگانی، ابراز امیدواری کرد این هم‌اندیشی‌ها از طریق بسترهای مناسب استمرار یابد.

نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزوی در مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد

ارسال نظرات