۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۲۷۲۷۵
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت‌وگو با رسا:

رسالت نسل ۱۹ دی، بر دوش دهه هشتادی ها است

رسالت نسل ۱۹ دی، بر دوش دهه هشتادی ها است
استاد حوزه علمیه گفت: رسالت نسل ۱۹ دی امروزه بر دوش دهه هشتادی ها قرار گرفته است که اصلی‌ترین وظیفه آنان دشمن شناسی، بصیرت افروزی و جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: روز ۱۹ دی یادآور جانفشانی، ایثار و همراهی انقلابیون برای ایجاد حکومت اسلامی است و در این روز کاخ ستم و ظلم و هیبت طاغوت از هم فرو پاشید و پایه های حکومت ظالمانه شاهنشاهی را متزلزل کرد.

وی در ادامه افزود: قیام ۱۹ دی یکی از معجزه های قرن حاضر است که سلسله حرکت های اعتراض آمیز مردم علیه حکومت ستم شاهی را به رخ کشید و زمینه همدلی، همراهی و صفوف به هم فشرده ای را در پشت امام خمینی (ره) به عنوان بزرگ ترین رهبر عصر خویش رقم زد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ابراز کرد: وقایع ۱۹ دی از باب تعظیم شعائر دین چه در شهر قم و چه در شهر تبریز و اصفهان و برخی از شهرهای دیگر سبب شد تا جای جای ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه افزود: باید این روز را به عنوان یوم الله همواره در یادها زنده نگه داشت و روزگار و اتفاقات آن روز را از زبان شاهدان عینی برای مردم بیان کرده و مورد تحلیل قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: بازاریان، طلاب و فضلا، دانشجویان و همه اقشار مردم در روز ۱۹ دی نقش آفرینی کرده و توانستند افکار شیطانی ساواک در قتل و کشتار مردم را برملا ساخته و بزرگ ترین فرصت و زمینه برای بسترسازی پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن را فراهم سازند.

وی در ادامه افزود: شهر قم، شهر خون و قیام که همواره خاستگاه حرکت الهی بوده و قیام خونین ۱۵ خرداد را تجربه کرده بود، چهارده سال بعد از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ جرقه مجدد و نفسی مسیحایی بر حرکت توفنده ملت ایران دمید و در این روز دستاورد صفوف به هم فشرده و یک صدایی مردم مومن و متدین رقم خورد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: در قیام روز 19 دی خون شهیدان مظلوم آن روز به ثمر نشسته و شاخ و برگ آن در همه شهرها تنیده شد و محافل و مجالس به پا شده و شعله های فروزان انقلاب موجب بیدارتر شدن مردم و عشق بیشتر آنان به امام راحل شد.

وی در ادامه افزود: باید این روز را یکی از درس های بزرگ اطاعت از ولایت فقیه، اتحاد و انسجام در میان همه اقشار مردم بدانیم و این روز، نقش آفرینی فقها و مجتهدین از دیگر عوامل پیروزی و آغاز این حرکت خداجوی بود و باید یاد شهدا، مجروحین و جانبازان این روز را بزرگ بداریم و انقلاب اسلامی را از آثار و نتایج قیام ۱۹ دی بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهردر پایان ابراز کرد: رسالت نسل ۱۹ دی امروزه بر دوش دهه هشتادی ها قرار گرفته است که اصلی‌ترین وظیفه آنان دشمن شناسی، بصیرت افروزی و جهاد تبیین است.

سعید چراغی

ارسال نظرات