۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۷۲۸۰۲۷
در اندیشه رهبر انقلاب؛

ضرورت پاسداری از تاریخ انقلاب

ضرورت پاسداری از تاریخ انقلاب
تاریخ هر کشوری بیانگر هویت یک ملت است و زمانی می توان یک ملت عزتمند را سرخورده و افکار آنان را از حقیقت منحرف کرد و بر ایشان سلطه یافت که گذشته خود را از یاد ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، تاریخ هر کشوری بیانگر هویت یک ملت است و زمانی میتوان یک ملت عزتمند را سرخورده و افکار آنان را از حقیقت منحرف کرد و بر ایشان سلطه یافت که گذشته خود را از یاد ببرند و امیدی هم به آینده نداشته باشند. از راهبردی ترین اقدمات دولت های استکباری در طول تاریخ همین مساله بوده است و امروز نیز انقلاب اسلامی ایران از این دشمنی ها مستثنی نیست. رهبر حکیم انقلاب با نظر به این مساله تاکید ویژه ای بر مطالعه و تاریخ نگاری انقلاب اسلامی دارند و در حال حاضر با فرمان جهاد تبیین ایشان احتیاج به این امر بیش از پیش نمایان می‌شود.  

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، انقلاب اسلامی ایران و نحوه شکل‌گیری و وقوع حوادث پس از آن و ایستادگی چهل و چهار ساله و سرافرازی ملت ایران در مقابل چالش‌های بزرگ بین‌المللی را موضوعی بسیار عظیم و فرهنگ‌ساز برای ملت‌ها می‌دانند و می‌فرمایند: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گنجینه های تمام نشدنی و ظرفیت‌های عظیمی هستند که باید از آن‌ها برای نشر و گسترش فرهنگ و ارزش های دینی و انقلاب اسلامی در جامعه و جهان، حداکثر استفاده را کرد. متأسفانه موضوعی با چنین عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمینه نگارش تاریخ انقلاب اسلامی و تولید کتاب و دیگر محصولات فرهنگی، تقریبا کار خاصی انجام نشده است.

ایشان با اشاره به تاریخ سازی های دروغین و هدفمندی که درباره دوران قبل از انقلاب و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، تأکید کرده‌اند که باید در خصوص نگارش تاریخ صحیح و واقعی انقلاب اسلامی کاری جدی انجام و غفلت‌های گذشته جبران شود.

رهبر انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگ و ادبیات کشور نیز می‌فرمایند: البته رویش‌های خوب و نوید بخشی در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و ادبیات کشور مشاهده می‌شود که باید این رویش‌ها و تولیدات مورد توجه و حمایت قرار گیرند. باید از فضای فرهنگی کشور به‌ویژه در حوزه تولید و نشر کتاب مراقبت شود زیرا برخی به‌دنبال تاریخ‌سازی جعلی و ترویج ضد ارزش‌ها از طریق کتاب هستند. [۱]

 

[۱] بیانات دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری و دست اندرکاران تولید و انتشار کتاب «دا» (۱۳۸۹/۰۲/۲۰)

ارسال نظرات