۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۲۹۴۶۸

نشست بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین برگزار شد

نشست بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین برگزار شد
طی نشستی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با حضور جمعی از فعالین و مبلغین عرصه بین‌الملل در موسسه بین‌المللی حضرت زینب(س) مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، طی نشستی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با حضور جمعی از فعالین و مبلغین عرصه بین‌الملل در موسسه بین‌المللی حضرت زینب(س) مورد بحث قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور یحیی جهانگیری، مدیر سازمان  فرهنگ و ارتباطات و جمعی از اساتید حوزه علیمه و مبلغین بین الملل در محل موسسه حضرت زینب(س) برگزار شد، در ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمین سید محی‌الدین حسینی، مدیر مؤسسه بین‌المللی حضرت زینب ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین به بیان گزارشی از موسسه پرداختند.

وی بیان کرد: پیگیری و تلاش در راستای تحقق منویات رهبری معظم در عرصه بین الملل در رساندن صدای اسلام ناب به مردم جهان و به‌ویژه کشورهای آمریکای لاتین, تولید صدها کلیپ سخنرانی و معرفتی به زبانهای خارجی، تولید بیش از ۳هزار عکس‌نوشت به زبان.های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی، تولید چندین نماهنگ فاخر، تالیف بیش از 30 مجلد کتاب به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی از جمله فعالیت‌های این موسسه بین المللی است که تماما به صورت جهادی و با کمک دغدغه‌مندان و خیریناز سراسر کشور انجام شده است.

حسینی افزود: 45 نفر از طلاب دغدغه‌مند و عمدتا زبان دان و فعال در عرصه بین الملل در قالب 4 معاونت: آموزش, رسانه , پژوهش و تبیلغ در این موسسه بصورت جهادی مشغول تولید و پخش محتوی تبلیغی می باشند.

در ادامه این مراسم و بعد از پخش نماهنگ فاخر شهید زنده با موضوع مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، مدیر سازمان فرهنگ و ارتباطلات به تبیین ماموریت انقلاب اسلامی در سطح بین ‌المللی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی محصول اندیشه علوم انسانی با گرایش اسلامی است. امام راحل این اندیشه را به یک رویداد اجتماعی تبدیل کردند.

وی ادامه داد: اساسا امام راحل معتقد بودند که دین فقط انگاره ذهنی نیست، ولایت فقیه تنها یک دگمای ذهنی نیست که به آن فقط باور داشته باشید بلکه گزاره‌ای است که باید در کف میدان تحقق پیدا کند.

جهانگیری بیان کرد: ما در حوزه‌های علمیه سه رسالت تحولی و تکاملی داشته‌ایم رسالت آموزشی، پژوهشی و تبلیغی.

مدیر سازمان فرهنگ و ارتباطات ابراز کرد: رسالت حوزه تنها تولید اندیشه نیست بلکه ترویج اندیشه هم جزو رسالت‌های مهم حوزه است.

وی اضافه کرد: امام راحل معتقد بودند اگر تولید به ترویج نرسد فاقد اثر خواهد بود و اگر این ترویج به تحقق نرسد هم پایدار نخواهد بود. امام معتقد بودند اگر ولایت فقیه را مرحوم نراقی بکاوند و مومنانی به آن باور داشته باشند تا روح الله خمینی آن را اقامه نکند ولایت فقیه ماندگار نمی‌شود.

جهانگیری در ادامه به تببین و تطبیق نقشه ذهنی امام راحل در دانشگاه‌های نسل سوم پرداختند و افزود: امروزه در غرب معتقدند دانشگاه‌ها سه رسالت دارند، برخلاف دانشگاهها در غرب در قرن 19 که دانشگاه را صرفا یک مرکز آموزشی معرفی می‌کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید علاوه بر آموزش وارد حیطه پژوهش هم بشود لذا دانشگاه‌ها را پژوهشی هم کردند. اما از سال 1980 در غرب (که اتفاقا پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم در دهه 80 رخ داد) رسالت سومی را برای دانشگاه تعریف کردند و آن همت گماردن به تحقق ایده‌های پژوهشی دانشگاه می‌باشد.

وی ادامه داد: لذا گفتند دانشگاه باید سهم خود را در توسعه هم ایفا کند همان مطلبی که امام روی آن تاکید داشتند. امام می‌فرمودند حوزه هم باید رسالت خودش را هم در تحقیق و هم در تبلیغ و اقامه آن داشته باشد.

مدیر سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد این مهم هستیم که مخاطب انقلاب اسلامی تنها در این برهه تنها حسینه‌ها و مراکز اسلامی نیستند و اتفاقا مراکز آکادمیک هم هستند و در ادامه به بیان آماری در این زمینه پرداختند.

وی در ادامه از زحماتی که در موسسه بین المللی حضرت زینب(س) در راستای تولید محتوایی که منبع و مرجع برخی از دانشگاه‌های مهم دنیا شده تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محسن صحرایی کاشانی معاونت آموزش موسسه حضرت زینب به بیان گزارشی از فعالیت های این معاونت پرداختند ایشان از اشتغال بیش از 3000 نفر از طلاب برادر و خواهر در آموزشگاه زبان موسسه به فراگیری زبانهای : انگلیسی – اسپانیولی – فرانسوی -پرتغالی و عربی خبر دادند و خاطر نشان کردند کلاسهای زبان موسسه بصورت حضوری و مجازی در سراسر کشور در حال برگزاری می باشد.
ایشان همچنین به تدوین کتاب آموزش زبان اسپانیایی با چینشی جدید و مناسب ذائقه مخاطب شرقی اما بر پایه مطالب ارائه شده در دو کتب مهم سوئنیا و پریسما در موسسه بین المللی حضرت زینب سلام الله اشاره کردند و گفتند تدوین جلد یک این کتاب به پایان رسیده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام فاضل، معاون تبلیغ موسسه از فعالیت‌های تبلیغی و اعزام 16 مبلغ در ایام الله دهه فجر به دو استان کشور جهت تحقق جهاد تبیین خبر دادند.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام عباسی هرازی  به بیان مطالبات رهبر معظم انقلاب در آمریکای لاتین پرداختند.

وی با اشاره به دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب با روسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین و با استناد به سخنان رهبر انقلاب در مراسمات مختلف به 99 مطالبه رهبری انقلاب در مورد آمریکای لاتین اشاره کردند و آمریکای لاتین را منطقه‌ای بسیار مستعد جهت فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دانستند.

ارسال نظرات