استفاده از هوش مصنوعی در خدمت رسانی به زائران
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هادی محمودنژاد در گفتوگویی خبری اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم هر شخص، گروه و سازمان این است که بتواند مطابق با علم و تکنولوژی زمان خود حرکت کند و به روز باشد و آستان مقدس بانوی کرامت هم این مؤلفه را در دستور کار خود دارد، مخصوصا در حوزه های فناورانه که از مهمترین مسائل است.
وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات آستان مقدس بانوی کرامت وارد مرحله جدیدی از مسائل فناورانه از جمله هوش مصنوعی شده است، گفت: این آستان مقدس به دنبال این است که در حوزه های مختلف خدمات حرم، خدمات زائر، خدمات فنی مهندسی و خدمات آی تی از هوش مصنوعی استفاده کند.
معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه آستان مقدس بانوی کرامت از سال ۱۴۰۲ به صورت عملیاتی به حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کرده است، افزود: مدیریت فناوری اطلاعات آستان مقدس در کنار برنامهریزی برای کارهای اجرایی، در حوزه کارهای علمی و پژوهشی هم کارهایی را شروع کرده است.
وی ادامه داد: تأکید آیتالله سعیدی تولیت آستان مقدس این است که با ورود به عرصههای علمی نوظهور همه جوانب کار دیده شود و تک قطبی به کار نگاه نشود و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید داشتهاند «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت نمیشود با همان ابزارهای چهل سال قبل کار کرد باید ابزارها متناسب با زمان باشند اما آنچه تغییر نمیکند جبههبندیهاست».