۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۷۳۸۸۲
21 بهمن ماه؛

همایش بزرگ علما و روحانیان اهل سنت در گلستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از برگزاری همایش بزرگ علما و طلاب اهل سنت استان 21 بهمن ماه امسال در گرگان خبرداد.
گردهمايي روحانيان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل عامری، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد دهه فجر در گرگان، با اشاره به در پیش بودن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از برگزاری همایش بزرگ علما و طلاب اهل سنت استان 21 بهمن ماه امسال در گرگان خبرداد.

وی با بیان این که در دهه فجرباید آثار و برکات جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی کرد، گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی
احیای تفکر دینی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران برشمرد و سمت و سوی این انقلاب را الهی و معنوی توصیف کرد و گفت: سرمایه این انقلاب اندیشه‌ها و گرایش‌هایی است که اساس معنوی و الهی دارد.

حجت الاسلام عامری افزود: امام با انقلاب تعریف جدیدی از انسان قرارداد و تفکر دینی را جایگزین تفکر انسانی کرد این نگرش امام از جغرافیای انسانی فراتر رفت و امروز نیز نسل جوان امروز امام و انقلاب را ندیده اند و ایام دهه فجر بهترین زمان برای شناساندن مکتب امام و انقلاب به جوانان است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مهم‌ترین هدف از برگزاری برنامه‌های دهه فجر را استمرار انقلاب و جاری کردن اندیشه‌ها و آرمان‌های امام و انقلاب اعلام کرد و گفت: همزیستی به جای تقابل و فرهنگ مبتنی بر اخلاق از آموزه‌های مکتب امام است.

حجت الاسلام عامری گفت: در بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر شیعه و سنی باید حضور داشته باشند و اتحاد و انسجام شیعه و سنی بیش از پیش به نمایش گذاشته شود و در 21 بهمن همایش بزرگی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور طلاب علوم دینی و بزرگان دینی اهل سنت برگزار خواهد شد./950/پ202/ص

ارسال نظرات