۰۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۴۰۰۵
امام جمعه موقت سمنان:

ملت ایران به راحتی از این انقلاب دست بردار نیستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده کمی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم گفت: ملت مسلمان ایران به راحتی دست از انقلاب خود نخواهند کشید و خیال دشمنان نظام از این بابت راحت باشد.
حجت الاسلام احمدپناهي، امام جمعه موقت سمنان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام سیدجلال احمدپناهی، امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: در دهه فجر در تمام محیط‌های فرهنگی و آموزشی، نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس باید از انقلاب و روند پیروزی و ثبات آن بحث شود
.

وی افزود: دهه فجر یادآور عظمت و شکوه انقلاب مردم ایران است و به حق که نام گذاری شایسته و گویایی درباره آن انجام شد و فجر در حقیقت نماد پیروزی مسلمانان است که خداوند متعال نیز بدان قسم یاد می‌کند.

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت و ائمه جمعه اظهار داشت: باتوجه به پیامدها و آثار دهه فجر انقلاب اسلامی می‌توان گفت که دهه فجر نمایانگر سوگند و قسم خداوند متعال به پیروزی است و خداوند از ما جز اینکه حکومتی الهی تشکیل دهیم، چیز دیگری نمی‌خواهد.

حجت الاسلام احمدپناهی افزود: دهه فجر، طاغوت و رژیم دوهزار و 500 ساله شاهنشاهی را از بین برد و تمام سیاست‌ها و محاسبات دنیای غرب و جهان را برهم زد.

وی تصریح کرد: باید در سیر تحولات و حوادث انقلاب و وقایعی که به پیروزی نظام اسلامی منجر شد، بیشتر دقت کنیم.

حجت الاسلام احمدپناهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده کمی نیست که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم گفت: ملت مسلمان ایران به راحتی دست از انقلاب خود نخواهند کشید و خیال دشمنان نظام از این بابت راحت باشد.

حجت الاسلام احمدپناهی افزود: یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انواع جنگ‌های داخلی و خارجی، عقیدتی و نظامی، سخت و نرم و تاخت و تاز به سوی انقلاب آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز این جنگ‌ها در مظاهر آشوب ها و اغتشاشات آشکار شده است و دشمنان اسلام و انقلاب به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند تا با توطئه‌های خود به نظام اسلامی ضربه بزنند که موفق نخواهند شد.

امام جمعه موقت سمنان افزود: دشمنان اسلام بیش از تعداد روزهای 31 سال علیه ایران توطئه کردند و رسانه‌های غربی از همان آغازین روزهای انقلاب سیل تبلیغات رسانه‌ای خود را به سوی ایران گشودند و به مبارزه با انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

حجت الاسلام احمدپناهی اظهار داشت: نقش عموم مردم و خواص در جریان پیروزی انقلاب باید به وسیله جوانان و جوانان و همه مردم ایران اسلامی بررسی و در آن دقت شود.

وی گفت: باید از 30 سال گذشته برای آینده روشن ایران و 30 سال‌های آینده درس و عبرت بگیریم.

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر اینکه همه ما باید دستاوردها و چرایی آغاز انقلاب را بدانیم و نظام اسلامی را بشناسیم، گفت: باید انقلاب را به نسل جوان و نوجوانان شناساند و در آن مطالعه بیشتری کرد.

حجت الاسلام احمدپناهی افزود: عوامل ایجاد، پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی باید بررسی، کارشناسی و شناسانده شود.

وی تصریح کرد: امام راحل گفتند که مردم بیدار باشید که حفظ انقلاب از رقم زدن آن سخت‌تر است و باید به طور جدی به این سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی توجه و پرداخته شود.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به بازگشت امام راحل از تبعید در دهه فجر سال 57 افزود: باید بدانیم که امام را بر اساس چه استدلالی از ایران دور کردند و ایشان چه اندیشه‌ای داشتند که رانده شدند. /960/پ202/ص

ارسال نظرات