۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۴۱۳۸

نشست فارغ التحصیلان حوزه علمیه بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک سالانه طلاب فارغ التحصیل حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در‌ قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالمجيد باقري بنابي، مدير مدرسه علميه ولي عصر(ع) بناب،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر‌(عج) بناب، شب گذشته در نشست مشترک سالانه فارغ التحصیلان و طلاب حوزه علمیه بناب در حسینیه شهدای قم اظهار داشت: ولایت فقیه رکن عزت، اقتدار و تعالی نظام جمهوری اسلامی است، آنان که هنوز پی به جایگاه ولی فقیه نبرده اند، فاقد بصیرت دینی و سیاسی هستند.

وی معیار تشخیص حق و باطل را ولایت دانست و خاطر‌نشان کرد: شناخت راه در مسایل سیاسی بدون در نظر گرفتن بیانات رهبری بسیار دشوار است و با اجتهاد شخصی معلوم نیست چه نتیجه‌ای بگیریم.

مدیر حوزه علمیه بناب تصریح کرد: برای بررسی مسایل سیاسی و ارائه نظر در این موارد، افزون بر دارا بودن اطلاعات وسیع سیاسی، تقوای سیاسی نیز ضروری است تا از روی هوای نفس و تعصب تصمیم نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنابی خاطر نشان کرد: ظهور امام زمان(عج) به سبب عدم بصیرت‌ در مردم است که به تأخیر می افتد و تفاوت امت عصر ظهور با عصر پیامبر‌(ص) و دیگر معصومان(ع)، در بصیرت و آگاهی مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هجرت طلاب آذری مقیم قم به آذربایجان ابراز داشت: کسانی که ‌رشد علمی خود را دنبال می‌کنند‌، به تحصیلات‌شان ادامه دهند؛ اما آنها که به حد ظرفیت و کشش خود از نظر علمی به جایگاه مناسب خودشان رسیده اند از قم هجرت کرده، در راستای بصیرت‌دهی مردم گام بردارند.

گفتنی است، استادان و طلاب حوزه علمیه بناب هم اکنون در اردوی علمی و زیارتی در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم حضور دارند./935/پ202/س
ارسال نظرات