۴ اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار روانه بازار کتاب شد
![۴ اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار روانه بازار کتاب شد](/files/fa/news/1402/6/19/675094_757.jpg)
از چهار اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم که در شهریورماه ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است، رونمایی شد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجتالاسلام اکبری شاهرودی مدیر دفتر این انتشارات با بیان این خبر، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهلالبیت علیهمالسلام، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) این توفیق را داشته است که آثار و پژوهشهای عمیق و گرانسنگ محققان و پژوهشگران ارجمند این مرکز عظیم تخصصی را چاپ و منتشر کند که مؤلفههای «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی های این آثار است.
![۴ اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم روانه بازار کتاب شد ۴ اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم روانه بازار کتاب شد](https://www.ibna.ir/images/docs/000346/n00346231-b.jpg)
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به معرفی اجمالی آثار جدید این انتشارات اشاره کرد و بیان کرد: اولین اثر، سلسله درس گفتارهای آیتالله محمدجواد فاضل لنکرانی درباره نهضت عظیم حسینی (ع) است که در حدود 600 صفحه گردآوری شده است
وی ادامه داد: دومین اثری که در این ماه روانه بازار نشر شده، کتابی است با عنوان «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف آیتالله رضا رمضانی گیلانی که متکفّل بیان اهمیت تأثیر اجتهاد شیعی در حلّ مشکلات و چالشهای امروز جامعه بشری است.
اکبری شاهرودی افزود: کتاب دیگری که روانه بازار نشر شده، کتاب «ظرفیتهای فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» تألیف حجتالاسلام ربّانی است. وی در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعۀ مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیتهای فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.
مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: چهارمین اثری که توفیق داشتیم آن را در این ماه منتشر کنیم کتاب «اقناع مخاطب در رسانههای جمعی» تأليف حجج اسلام حسين حاجیپور، علي نهاوندی و محمدمهدی کيانی است که عهدهدار بررسی مسأله اقناع مخاطب در رسانههای جمعی است و ابعاد و زواياي گوناگون اين موضوع را مورد تحليل قرار داده تا بتواند مشروعيت و يا عدم مشروعيت اقناع را در رسانههای جمعی کشف کند.
ارسال نظرات