۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۱۸۰۸
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

حجاب عامل بقاء خانواده

حجاب عامل بقاء خانواده
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر این که اگر وارد قلعه امن الهی شویم، بیمه خواهیم شد، گفت: استعاذه و استغفار راهکارهای قرار گرفتن در پناهگاه ذات اقدس الهی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا علیه‌السلام در حرم مطهر بانوی کرامت خانم فاطمه معصومه سلام الله علیها با تأکید بر رعایت حجاب که دستور خداوند ااست، اظهار داشت: عدم حجاب در جامعه ناکامی ها را بیشتر می کند زیرا گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود ولی شرایط ازوداج فراهم نمی شود.

وی در ادامه عدم رعایت حجاب را باعث متلاشی شدن کانون خانواده برشمرد و ابراز کرد: در کشورهای اروپایی میانگین دوام خانواده و ازدواج چهار سال است و بیشتر کسانی که از دنیا می روند را  شهرداری ها جمع می کنند زیرا خانواده وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یکی از نتایج گسترش بی حجابی در جامعه را سرد شدن کانون خانواده خواند و گفت: ارتباط عاطفی با نامحرم باعث می شود که نسبت به خانواه بی توجهی شود و کم کم سردی عاطفی در خانوادها ایجاد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه همیشه دینداری  از سیاست همراه بوده است، ابراز کرد: یک استاد دانشگاه از بنده پرسید که چرا دین را سیاسی کرده اید و بهتر نیست به کارهای دینی بپردازید؟ من در جواب گفتم آیا مربی ورزشی در خانه مربیگری می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ریشه بعضی از معضلات جامعه را انحراف عملی دانست و گفت: فروشنده ای که برای افزایش فروش از خانم بی حجاب استفاده می کند و هنرپیشه ای که برای افزایش دنبال کنندگان هر عکسی را منتشر می کند دچار خطا و انحراف عملی است.

وی انحراف شخصیتی را یکی دیگر از عوامل ناهنجاری های جامعه دانست و ابراز کرد: داشتن خانه و ماشین گران قیمت نشان دهنده شخصیت انسان نمی باشد، معرفت و تقوا معیار شخصیت و برتری افراد جامعه است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشار به اینکه محیط خانه و شهر محل نگهداری سگ نیست، ابراز کرد: اسلام برای حیوانای حقوقی تعیین کرده است و جای حیواناتی مانند سگ در بیرون از خانه و کنار گوسفندان است و در محیط خانه نیست.

وی یکی از راه های قرار گرفتن در پناهگاه امن الهی و بیمه شدن انسان را «استعاذه» برشمرد و اظهار داشت: راه حل برطرف شدن مشکلات فردی و اجتماعی پناه بردن به خداوند متعال است نه به غیر خداوند؛ بعضی ها فکر می کنند راه حل برطرف شدن مشکلات کشور رابطه با آمریکاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری «استعانه» را یکی دیگر از راههای قرار گرفتن در پناهگاه امن الهی خواند و گفت: باید برای هر موضوعی در زندگی از قرآن و عترت کمک گرفت که در اینصورت راه حل درست را انتخات کرده ایم؛ عبدالعظیم حسنی هر سوالی که برای او پیش می آمد از امام هادی علیه السلام می پرسید.

وی راه سوم در امان و پناه خداوند بودن را «اطاعت» برشمرد و گفت: دنیا معبر مین‌گذاری شده است و  تنها راه عبور از این معبر اطاعت از ولی خدا می باشد و اطاعت از غیر ولی خداوند گمراهی و ضلالت اس که انسان را به منزل مقصود نمی رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری چهارمین راه در امان و پناه خداوند را «استقامت» دانست و ابراز کرد: در مسیر بندگی استقامت در کنار ولی خداوند راز موفقیت هر انسانی است و بدون استقامت قله های موفقیت و پیروزی در زندگی فتح نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان «استغفار» را آخرین پناهگاه امن الهی دانست و گفت: پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله با آنکه هیچ گناهی نداشتند روزی هفتاد مرتبه استغفار می کردند و ما نیز از از طریق استغفار می توانیم خود را بیمه کنیم.

ارسال نظرات