۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۴۲۲۰۶
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب عنوان کرد؛

نقش تاریخی نظام اسلامی و ملت ایران در شکستن هیمنه پوشالی آمریکا

نقش تاریخی نظام اسلامی و ملت ایران در شکستن هیمنه پوشالی آمریکا
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: نقش نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران در شکستن هیمنه پوشالی آمریکا در جهان یک نقش بزرگ، ممتاز و پررنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به دیدار جمعی از یادگاران دفاع مقدس با رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در این دیدار نکات بسیار مهمی را در خصوص دفاع مقدس بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد و تحلیل و بررسی شده و برای جامعه خصوصا نسل جوان بیان گردد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: در دفاع مقدس تمام نظام سلطه و قدرتهای شرق و غرب و استکبار جهانی دست به دست هم دادند تا با تحمیل جنگ به ما تمام هستی کشور و هویت ملی ما را نابود کنند و اراده و عزت و آبرو و... را ازبین ببرند به گفته رهبری انقلاب این موضوع عظمت جنگ را بیشتر نمایان می کند.

وی با اشاره به نقش وحدت در دفاع مقدس بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس همه آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم در کنار نیروهای مسلح که نوامیس ملت هستند حضور داشتند و مساجد، حسینیه ها، دانشگاه ها و ... در کشور به محلی برای اعزام به جبهه ها و پشتیبانی از جبهه ها تبدیل شده بودند و این یعنی وحدت و ما با وحدت بود که توانستیم در برابر تمام قدرت های دنیا ایستادگی کرده و به پیروزی برسیم.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: رهبری انقلاب فرمودند: تاوقتی که ما در راه خدا و برای خدا کار می کنیم چه بفهمیم چه نفهمیم بلاشک خداوند به ما کمک خواهد کرد»، خداوند در کنار ملت ایران است همانگونه که از ابتدای انقلاب بوده و لذا در دوران دفاع مقدس نصرت‌های بسیاری را از جانب خداوند شاهد هستیم.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در سخنرانی خود ابتدا به معرفی قرآن کریم پرداخت، احترام به فرد، احترام به ادیان الهی، دفاع از حقوق محرومین و مستضعفین، توحید، نجابت و کرامت انسانی از آموزه های قرآن کریم است که ما را از توهین به عقاید دیگران منع می کند و به زیبایی اشاره کرد که آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد و این نور الهی شعله ور تر و روشن تر می شود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: پروژه آمریکایی شدن جهان شکست خورده و نقش بی بدیل جمهوری اسلامی و ملت ایران در برملا شدن چهره آمریکا بسیار پررنگ و ممتاز است بطوریکه امروز دنیا آمریکا را آمال خود نمی داند و امروز بسیاری از کشورها خصوصا در محور مقاومت از هیمنه پوشالی آمریکا هراسی ندارند و این افتخار مخصوص ملت بزرگ ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز داعیه دفاع از حقوق زنان است در حالیکه در جنایت علیه بشریت مخصوصا زنان و زندانی و تجاوز به زنان در بزرگترین زندان زنان جهان رتبه اول را دارد آمریکا امروز داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد در حالیکه پدید آورنده و ایجاد کننده بزرگترین نیروی تروریستی به نام داعش است که خود آنها به آن اذعان کرده اند و با به شهادت رساندن سردار دلها که قهرمان مبارزه با تروریست منطقه بود به داعشیان جایزه می دهد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: رئیس جمهور نظام اسلامی امروز با اقتدار در سازمان ملل سخنرانی می کند چون با دست پر پای در سازمان ملل گذاشته است، شکست پروژه غرب در منزوی سازی ایران اسلامی ، عضویت کشور در سازمان همکاری شانگهای ، دعوت برای عضویت در گروه بریکس، پایان یافتن دیپلماسی التماسی، بی اثر شدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ، لغو انتصاب ۸ بازرس آژانس در کشور، دستاوردهای بی سابقه در حوزه هسته ای و شکست پروژه آشوب و اغتشاشات و ناامن سازی در کشور از جمله مواردی است که باعث شد دست رئیس جمهور در سازمان ملل در باشد و بااقتدار‌وبه این زیبایی سخنرانی کند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امام حسن عسکری علیه السلام تاکید و توصیه بسیاری بر حفظ وحدت در بین مسلمانان داشته اند ، وحدت رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلامی می باشد و لازم است که این وحدت تقویت شود.

حجت الاسلام ساداتی افزود: مهمترین وظیفه ما در زمان غیبت امام عصر (عج) انتظار است و این انتظار باید برای آمدن خود حضرت باشد نه اینکه انتظار رفاه، عدل و امنیت و راحتی باشد بلکه این موارد ثمره آمدن حضرت است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ماباید به امام زمان(عج) معرفت داشته و به حضرت دلبستگی داشته و اهداف امام عصر و آثار ولایت آن حضرت را بشناسیم و امیدوار به اتمام زمان غیبت بوده و خود را وقف امام زمان(عج) کنیم./1400/

ارسال نظرات