۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۴۳۷۵۹
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

ساخت ۷۰ پروژه بیمارستانی از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف

ساخت ۷۰ پروژه بیمارستانی از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: درحال حاضر ۷۰ پروژه بیمارستانی درکل کشور ازسوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف در حال ساخت است که ان شاءالله به پایان خواهد رسید.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع رؤسای مجامع استانی که در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد، جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین را محکوم کرد و اظهار داشت: اسرائیل از گذشته تا به امروز با اقدامات وحشیانه خود تا به امروز بیش از 530 شهر و روستای فلسطین را تخریب کرده و بیش از 700 هزار نفر از آنان را آوارده نموده و بیش از 150 هزار نفر به قتل رسیده اند که بخش قابل توجهی از آن با شلیک مستقیم بوده و 33 هزار نفر آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل داده اند.

وی ابراز داشت: در همین چند روز گذشته قریب به دو هزار نفر در غزه به شهادت رسیده اند و از مراجع عظام تقلید که با جدیت وارد این موضوع شده و اجازه داده اند که بخشی از سهم امام برای مردم مظلوم فلسطین صرف شود، تقدیر و تشکر می کنیم.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگر از سخنان به فعالیت های این مرکز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رسیدگی به فقرا، نیازمندان و گرفتاران بخشی از فعالیت مرکز امور خیریه سازمان است که در دو سال اخیر، 670 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است؛ همچنین 169 میلیارد تومان نیز برای دارو و درمان نیازمندان از موقوفات پرداخت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی بیان داشت: یک هزار و 126 مرکز درمانی در کشور وجود دارد که موقوفه و خیریه بوده که 30 درصد مراکز درمانی کل کشور را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: بحمدالله خیرین پشتوانه بسیار خوبی برای پروژه های بزرگ کشور هستند که به عنوان مثال، یکی از این پروژه ها، بیمارستان 1100 تخت‌خوابی در تهران است که جدیدا افتتاح شده است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز داشت: در حال حاضر 70 پروژه بیمارستانی در کل کشور از سوی مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه در حال ساخت است که ان شاءالله به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان ساخت: شورای خیریه در هر استان راه اندازی شده که فقط در یکی از استان ها، بیش از یک هزار جهیزیه برای عروس و داماد تهیه و تحویل شده است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان به بیان مطالبی پیرامون مباحث معیشتی طلاب و فضلا پرداخت و به سؤالات نمایندگان طلاب پاسخ داد.

ارسال نظرات