۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۴۶۰۸۸
یادداشت؛

نگاه توحیدی رهبر انقلاب به مسئله فلسطین

نگاه توحیدی رهبر انقلاب به مسئله فلسطین
ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمی‌توانیم زیر بار زور و ظلم برویم، نمی‌توانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعتِ توحید است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، بر اساس آیات قرآن کریم خداوند ما را در موارد متعددی امتحان و آزمایش می‌کند، یکی از دلایل این آزمایش آن است که انسان‌های شکیبا، مجاهد و صبور را از دیگر انسان‌ها بازشناساند.

ازجمله مواردی که جامعه اسلامی مورد ابتلا قرار می‌گیرد صحنه رویارویی با دشمنان دین است که به دلایل مختلف با مؤمنان دشمنی می‌ورزند و مؤمنان نیز در مقابل، علیه آنان می‌کوشند و در این مسیر چاره‌ای جز صبر و تحمل مبارزه ندارند تا وعده الهی فرا رسد و سنت مشروط پیروزی جبهه حق بر باطل محقق شود.

در این ابتلا معلوم می‌شود چه کسانی اهل مجاهدت و چه کسانی اهل صبر در مسیر دینداری‌اند، دنیا دار آزمایش است و مدام باید میان خدا و شیطان، یکی را انتخاب کنیم و در عرصه‌های مختلف نشان دهیم ایمانی صادقانه داریم، البته که این سنت الهی درخصوص بندگان یكسان نیست اما امری حتمی و همگانی است.

یکی از بسترهای آزمایش و شناسایی انسان‏ها، میدان جنگ حق و باطل است و منافقان در جبهه رسوا می‌‏شوند، «حتی نعلم المجاهدین منکم». در جهاد، صبر و استقامت نقش بسیار مهمی دارد. ادعاها و سخنان انسان، در صحنه عمل مورد آزمون الهی قرار می‏گیرند و در نهایت معیار ارزیابی الهی، موفقیت در آزمون‏های عملی است.

رهبر معظم انقلاب در این زمینه با اشاره به اینکه «لااله‌الّا‌الله» صرفاً یک مسئله‌ی اعتقادی و ذهنی محض نیست؛ بلکه منشأ اثر و عمل است، برای همین هم به‌مجرّدیکه پیغمبر فرمود: قولوا لا اِلٰهَ‌ اِلَّا ‌اللهُ تُفلِحوا، صاحبان زر و زور در همان محیط محدود و کوچک مکّه در مقابل او صف‌آرایی کردند، فرمودند: این صف‌آرایی از روز اوّل تا امروز وجود داشته است و از روز اوّل تا امروز، عقب‌نشینی در این مصاف، سرنوشت باطل بوده است و پیشروی، سرنوشت حق بوده است.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمی‌توانیم زیر بار زور و ظلم برویم، نمی‌توانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعتِ توحید است، اینکه جمهوری اسلامی اعلام می‌کند که هر جا مظلومی هست و نصرتی لازم است، ما آنجا حاضریم، به‌خاطر این است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای افزودند: اینکه ما روی مسئله‌ی فلسطین این‌جور اصرار داریم، به‌خاطر این است، چون لازمه‌ی توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد؛ حقیقت توحید این است؛ و این مطمئنّاً پیشرفت هم دارد؛ حالا البتّه فشارها بر روی مردم فلسطین در این ایّام و ایّام گذشته در این هفتاد سال-فراوان بوده است امّا شما ملاحظه کنید که همان جمعیّت مظلوم محدودی که صهیونیست‌ها توانستند به‌آسانی بر آنها غلبه پیدا کنند، امروز تبدیل شده است به یک فلسطین قدرتمند که حکومت صهیونیستی را تهدید می‌کند.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: و حکومت صهیونیستی در مواجهه‌ی با آن احساس عجز می‌کند؛ و بدون تردید فلسطینی‌ها بر صهیونیست‌ها غالب خواهند شد و فلسطین به دست فلسطینی‌ها برخواهد گشتف ایستادن ما در کنار گروه‌های مقاومت در منطقه‌ی غرب آسیا [هم] به همین دلیل است.

ارسال نظرات