۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۴۶۵۶
امام جمعه موقت اصفهان:

22 بهمن تجلی دفاع از ولایت و روز ضدیت با آمریکا و سران فتنه خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حوادث پس از انتخابات، گفت: بیست ودوم بهمن امسال روز تجلی حمایت از ولایت و ضدیت با آمریکا و سران فتنه خواهد شد.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اصفهان به امامت حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در میدان امام (ره) اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام رهبر در خطبه اول نماز با اشاره به جایگاه اربعین در اسلام، قرائت زیارت اربعین را از جمله نشانه های شیعه واقعی دانست و افزود: امام حسین (ع) خون خود را فدا کرد تا مردم را از جهالت و حیرت ضلالت بیرون آورد، چرا که ظهور بدعت ها پس از گذشت پنجاه سال از رحلت پیامبر (ص)، مردم را دچار جهل و گمراهی ساخته بود و برای امام (ع) چاره ای جز شهادت خود و خانواده اش وجود نداشت.

وی با تاکید بر دوری از بدعت ها در عزاداری ها، تصریح کرد: گریه و عزادای مورد سفارش قرار گرفته است؛ ولی هرچه این گریه ها و عزاداری ها عارفانه تر و با آگاهی بیشتر انجام شود با هدف امام حسین (ع) همسویی بیشتر دارد .

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بدعت در عزاداری های مورد رضای ائمه (ع) نیست، اظهار داشت: وقتی فقیه و ولی امر مسلمین می گوید از زنجیر تیغی استفاده نکنید، این کارها قطعا مورد رضای حضرت ولی عصر (عج) نخواهد بود؛ بنابر این افراد باید در کاهاری خود تجدید نظر کنند.

وی از جمله عوامل حادثه عاشورا را قرار گرفتن در دام هوا و هوس دانست و افزود: در حال حاضر برخی از جهال با بی توجهی به راه امام عصر (عج)، اسیر هوای نفس، جاه و مقام و قدرت طلبی می شوند که نمونه آن را در حواث بعد از انتخابات دیدیم که چگونه عده ای جاهل و نا آگاه و حتی محارب و معاند در روز عاشورا چه کردند.

حجت الاسلام رهبر ادامه داد: بعد از آن هم آن آقای ورشکسته در انتخابات اینها را مردم خداجو دانست و در مصاحبه های بعدی هم همین مسیر را ادامه داده است که نشان می دهد در منطق این آقایان بهایی، سلطنت طلب، تروریسم و آشوبگر مردم خدا جو هستند.

وی اضافه کرد: این نشان می دهد این بیانیه از یک مغز منحرف عقب افتاده ای صادر گردیده که حتی از مردم هم خجالت نمی کشد ولی باید بدانیم که اینها در مقابل توده ملت ایران بسیار ناچیزند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علاقه به مال، فرزند، پست، مقام و تشکیلات و حزب در هر زمانی می تواند انسان را از مسیر مستقیم منحرف سازد ؛ از این‌رو می گویند «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» باید مراقبت باشیم از مسیر مستقیم منحرف نشویم.

وی در ادامه خطبه اول با بیان فراز هایی از زیارت اربعین، گفت: از جمله فلسفه های توجه خاص به اربعین، این است که در طول این چهل روز خطبه های حضرت زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) موجب رسوایی دشمن و محکومیت اقدامات آنها در افکار عمومی شد.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز به سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد مسؤولین این مجمع، بیشتر در مصلحت نظام بیاندیشند و بر خط امام پایدار تر و در پیروی و اطاعت از رهبری معظم انقلاب استوارتر حرکت کنند.

وی در ادامه به سالروز بیعت همافران نیروی هوایی با حضرت امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، پیوند ناگسستتنی خود را با امام و رهبری حفظ نمودند و در کنار همدیگر با ایمان و اقتدار پاسداری از انقلاب را پیشه خود ساخته اند و تا سرمایه ایمان در بین نیروهای ما وجود دارد این کشور هیچ آسیبی نخواهد دید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس 22 امسال را روز تودهنی زدن به استکبار و سران داخلی فتنه خواند و افزود: هر چند ملت ما در راهپایمایی های 16 آذر، 9 دی و قبل از آن، سران فتنه را نیمه جان کرده و آنها را زیر پای خود له کردند؛ ولی آنها همچنان شرم و حیا ندارند.

وی در ادامه 22 بهمن را تجلی دفاع از ولایت و رهبری و روز شعار مرگ بر آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: شعار های انقلاب ما همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و  امروز بیش از پیش پایدار تر و ایران در عرصه بین المللی از قدرت بالاتری برخوردار است.

حجت الاسلام رهبر موفقیت های ایران در عرصه های مختلف از جمله هسته ای، پزشکی، پرتاب ماهواره و دارو سازی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این موفقیت های حاصل هدایت های مقام معظم رهبری و فداکاری دانشمندان داخلی است؛ درحالی که در گذشته القا می کردند که ایرانی توان انجام ساده ترین کار را ندارد.

وی ادامه داد: هم‌اینک روز به ورز وضع ما در همه زمینه ها بهتر و آمریکا روز به روز بر مشکلاتش افزوده می شود تا جایی که رییس جمهور این کشور می گوید از هر ده نفر یک نفر بیکار است.

امام جمعه موقت اصفهان سیاست ها غرب را شکست خورده ارزیابی کرد و ادامه داد: اینها هر کجا از انسان دوستی دم زدند جز غارت چیزی به دنبال نداشته است و همانطوری که می بینیم مردم هایئتی در گرفتاری قرار دارند، اینها مشغول پیاده کردن نیروی نظامی، غارت و قاچاق اعضای انسان و حتی با کمک برخی از کشیش ها در صدد قاچاق کودکان بودند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید به سبب شعار هایی چون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به خودببالیم و اجازه ندهیم عده ای بی شرمانه به جای جمهوری اسلامی، جمهوری ایرانی بگویند. هرچند سران فتنه در حکم مرده محسوب می شوند و قابل محاکمه نیستند؛ ولی مردم از قوه قضاییه می خواهند تا با محاکمه سران فتنه اجازه ندهند برای کسی حاشیه امن بوجود بیاید.

وی تاکید کرد: مجلس در این قضایا همراه با ملت و دولت ایران به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در بیانیه اخیر خود با امضاء 218 نفر از حاضرین، از مردم خواسته است تا هرچه باشکوهتر در عرصه های مختلف انقلاب از جمله راهپیمایی 22 بهمن حضوری گسترده داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان به تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: در این طرح هدف کاهش مشکلات مردم و کمک به قشر آسیب پذیر جامعه است؛‌بنابراین در آستانه فرارسیدن عید نوروز، مردم و ناظران نباید اجازه دهند تا برخی با فضاسازی، گرانی و سوء استفاده های اقتصادی این طرح را زیر سؤال ببرند./965/پ201/ص


ارسال نظرات